hvad er dette Omega Seamaster værd? bliver jeg snydt ved køb
Tio Malo Skrev:
Citat:verdens rekorden er lidt over 300 meter med "almindelig" flaske dykning, og som amatør skal du slet ikke op den slags, men urfabrikkerne hygger sig at lave visse ure der kan holde til 2.000 meter

Noble navnebroder fra Valby !
Nok er dette rent fluknepperi, men alt beroende på hvad du mener med "almindelig flaske dykning", er rekorden på den dybere side af 580 meter, lavet i Nordsø af Comex erhvervsdykkere (som rent faktisk arbejder i dybter fra 200 til 400 meter, når gasledninger, olierigs, undervandiske kabler og hvad har vi, skal repareres og vedligeholdes).

Den almindelige flaske dykning, SCUBA, sker med komprimeret atmosfærisk luft, har grænse ved 40 meter og efter det sker det hele med blandede gasarter og udstyr som er ikke helt det samme, vi kan leje fra stranden i Grækenland eller i Egypten ved at vifte vores Open Water dykkercertifikat.
Cheers - John
Ja det er jo nok lidt flueknepperi - men den alm. anerkendte rekord, er mig bekendt stadigt 318,25 meter når vi taler falskedykning i almindeligt åbent kredsløb - med våddragt
http://www.scubarecords.com/
Har du for sjovt er det da - links som antyder 580 meter med almindelig flaskedykning med våddragt(også med special gasblanding naturligvis, ellers går det jo slet ikke - men i åbent almindeligt kredsløb og almindelig våddragt - ikke noget med lukkede atmosfæriske dragter osv?)
Jeg er naturligvis enig i, at det for alle almindelige dødelige ikke erhvervsdykkere, rent faktisk drejer sig om 40 meter som en god grænse, derudover bliver det let ganske så farligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: hvad er dette Omega Seamaster værd? bliver jeg snydt ved køb - af hannover_dk - 05-05-2012, 11:50 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)