27-04-2012, 10:45 AM
Citat:Jeg får ofte mails fra nye ur-interesserede der overvejer at købe deres første dyre ur og har læste en masse herinde, som desværre har givet dem et helt skævt syn på visse ting. Det er da ikke super heldigt og irriterer mig faktisk lidt at vi skræmmer en del væk på bekostning af vores eget morskab...Jeps, Mads.
Men så må vi beslutte os at enten være Netlægens ur-udgave, (så de uvidende ikke misforstå noget) eller at fortsætte med den herlige blanding af forskellige meninger og formål, vi nu alle har.
BTW - hvis man så skrev kun diktionærisk tørt og sagligt her og 120% objektivt, ville du stadigvæg modtage mails, hvor rookies har misforstået det hele...
Måske er det lidt off-topic, men kan ikke lade være: Den bedste (ur-) misforståelse, jeg nogensinde har oplevet, var når der kom en pænt påklædt 50+ herre ind i bixen, og langede en rødguld 1803 Rolex Daydate over disken, den skulle til reparation. Ikke alene havde han (?) repareret låsen med et stykke snor (stiften var knækket), uret var også gået i stå og han tilføjede: "Det er jo en Rolex - inget andet ur kunne køre på samme batteri over 20 år". Og det var alstå ikke en joke....
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)