26-04-2012, 03:09 PM
Baun Skrev:Jeg tænker er en der køber og bruger et fake Rolex er lidt en snob. Altså en person som gerne ville være en "finere" eller rigere person, som altså har råd til og prioriterer at bære et Rolex.It takes all sorts to make a world.Albert Camus said. Everyone in this world has got a disease so be careful who you breath upon lest you give them your disease. Everyone has the right to express their opinions.What you think about them cannot change that. Even if you wish it could
Men rigtigt. Snob er mere en skældsord nu om dage så "wannabe - smarte" er nok et mere tilgiveligt valg.
Dengang man brugte ordet snob tror jeg nok det kom fra England, hvor det lidt var at lefle for adelen "de fine" - Noble people og ordet snob blev en sammentrækning af forskellige ord - en der vil give sig ud for at være finere (eller more noble) end han var.
Idag vil vi nok ikke være adelige - men mange vil gerne være "eliten" - de kendte - eller bare kende de kendte og smarte - og derfor rammer "wannabe - smarte" så godt.
vh Baun
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)