Snorker du? Ja selvfølgelig, men hvad gør man ved det?
Jeg har samme problem (påstår kæresten hårdnakket) og har prøvet "snorban" - det er en silikoneskinne, der første gang tages i munden efter at have været dyppet 12 sek i næsten kogende vand, hvorefter den former sig efter din mund.

Det virker faktisk !! Og selvom den kræver nogen tilvænning, så synes jeg egentlig ikke, at den er så ubehagelig. Det beskrevne problem med savlen, har jeg aldrig oplevet - måske den skal tilpasses lidt bedre ? Hvis den er for bred, kan man også tage lidt af siderne, for dens formål er, at forhindre underkæben i at falde for langt tilbage, så struben indsnævres, hvilket medfører snorken.

Hvis min næse er stoppet, så er det ikke så rart, idet skinnen forhindrer, at man kan trække vejret gennem munden - men man kan kombinere med f.eks. "Breathe Right" næseplastre, der letter luftgennemstrømningen gennem næsen.

Ofte vågner jeg dog op med skinnen i hånden (eller kæresten vækker mig) - og på den måde mistes formålet jo lidt !

Jeg har alvorligt overvejet operation, men det er bare ikke blevet til noget endnu !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Snorker du? Ja selvfølgelig, men hvad gør man ved det? - af pbr - 21-04-2012, 12:56 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)