30-03-2012, 08:35 PM
Der er ingen forskel på om man polerer på nyere eller vintage. Forskellen er blot at vintage ofte har fået de første 4-5 poleringer og derfor ser "trætte" ud i kassen. Derfor er det uhensigtsmæssigt at polere mere på kassen. MEN dit nye ur bliver også "træt" i kanten efter 3-5 poleringer og så er spørgsmålet hvor hurtigt du vil skyde de poleringer af i urets levetid. Spørger du mig ville jeg ikke polere på noget der var over 10-15 år gammelt og i 95 % af tilfældene ville jeg lade helt være. De skarpe kanter bliver buffet af og uret har ikke samme udtryk. Så hellere en god gang brugsspor.
Når du så om 25-40 år har et godt ridset vintage GMT med upoleret kasse er det ca. 25-40 % mere værd end det ur der har fået de 3-5 poleringer og fremstår med træt kasse. Så må du selv vurdere om poleringerne er det værd
/Mads
Når du så om 25-40 år har et godt ridset vintage GMT med upoleret kasse er det ca. 25-40 % mere værd end det ur der har fået de 3-5 poleringer og fremstår med træt kasse. Så må du selv vurdere om poleringerne er det værd
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)