Foreløbige DeepSea erfaringer
Jeg har nu gjort mig lidt erfaringer med min Rolex DeepSea, og jeg håber, at det er ok, at jeg deler disse med Jer. Nedenstående er min dybt subjektive synsvinkel, så hvis I har kommentarer, tilføjelser eller andre relevante ting, så er I meget velkomne til at skrive i tråden. På forhånd tak for bidrag.

Lynette:

Smukke og let aflæselige fonts.
120 faste og præcise klik med den helt rette følelse og lyd.
Lækker keramisk konstruktion med et smukt spil i forskelligt lys.
Lynetten er god og nem at få fat i, og den drejes med den rette modstand.

Lume perlen skal åbenbart stikke op på en Rolex, men jeg ville nu anskue dette som værende et minus ved konstruktionen, da perlen kan hænge i og let blive beskadiget – min eneste anke mod lynetten.

İmage

Skive, visere og markeringer:

God og ensartet lume – det kan jeg jo godt lide.
Smukke visere og markeringer som aflæses let i forskelligt lys – på trods af manglende AR coating.
Dato fonts er lette at aflæse og har en fin størrelse, så vinduet træder pænt i baggrunden på skiven.
Da jeg første gang så DeepSea på billeder var jeg ikke vild med den megen skrift på skiven. I daglig brug bemærkes skriften ikke og den træder pænt i baggrunden.

Jeg kunne godt have tænkt mig et hævet logo i et smukt materiale i stedet for et trykt/malet.
Hvid dato baggrund er lidt sløjt efter min mening – her kunne Rolex godt løfte niveauet ved at matche dato baggrunden i enten sort eller samme farve som ædelmetallet på visere og markeringer.

İmage

Kronen:

Her er ikke andet end at sige BRAVO til Rolex. Fantastisk gennemført hele vejen igennem: Let at gribe og betjene, skruer præcist ud og ind, super god kvalitetsfornemmelse ved betjening, smukt logo og fine gribevenlige riller. Kronen er ydermere i den helt rette størrelse og er også konstruktionsmæssigt rigtig vellavet med et kraftigt kronerør og flere pakninger monteret.

İmage

Kasse:

Fin finish med både satineret og blank finish.
Bagkassens centrum er fremstillet i titanium, og den føles godt mod håndleddet og er med til at gøre uret komfortabelt at bære.

Bagkassen ER altså kedelig, og her kunne Rolex godt gøre noget mere ud af finishen.

İmage

Lænke:

Glidelock systemet er uovertruffent og sikrer en rigtig god bærekomfort under mange tænkelige forhold. GODT GÅET af Rolex for denne konstruktion.
Matcher hornenes satinering rigtig godt og jeg kan godt lide at lænken er holdt i en ensartet finish uden blanke led.

Lænken burde være afpasset til hornenes form, så lænken ikke det første stykke stikker ud over hornene. Om igen Rolex!
Jeg har tidligere været efter målene, som starter ved 21mm mellem hornene og taper ind til 17mm. Det er med til at få uret til at virke større rent optisk, og det kan godt virke lidt ”spinkelt” ved spændet. Når man bærer uret, så sidder det dog super behageligt på armen, og konstruktionen af lænken går ingenlunde ud over bærekomfort, så alt i alt er konstruktionen gennemført og i orden.

İmage

Værk:

Ikke mange ord herom, da jeg jo på ingen måde er værk kyndig. Jeg har dog kunnet konstatere, at Rolex 3135 kaliberen i uret fungerer godt og upåklageligt. Det går uhyre præcist, har en god gang reserve og er dejligt at trække op. Jeg regner med, at værket kan tjene mig i mange år fremover.

Helheden:

Der er for mig ingen tvivl om, at man med DeepSea´en har lavet et super velgennemført ur Icon_cool Det udstråler både kvalitet og luksus. Uret har en fin størrelse og er behageligt at bære. Samtidig virker uret robust og holdbart, så ønsker man at bruge det til hverdag, så er det bestemt velegnet hertil – med mindre det skal pakkes ind under en trøje eller en skjorte… Men det skal det jo ikke hos mig Icon_razz

İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Foreløbige DeepSea erfaringer - af Joepete_phpbb3_import15783 - 14-03-2012, 10:42 PM
Re: Foreløbige DeepSea erfaringer - af Avantismo - 14-03-2012, 10:49 PM
Re: Foreløbige DeepSea erfaringer - af lavall - 15-03-2012, 01:08 AM
Re: Foreløbige DeepSea erfaringer - af donjensen - 15-03-2012, 10:18 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)