Datoen på mit nye Seiko-ur fungerer ikke korrekt
enig i din egen teori i alle fald er værd at teste. Det er helt klart at med kronen inde - skal du kunne røre den uden at det på nogen som helst måde ses på datoen. Jeg kender ikke modellen, men hvis den har en stillling til håndoptræk af automatiken (og ikke alle Seiko har det) så skal du naturligvis også kunne bruge den uden at datoen bevæger sig den mindste smule.
Ellers er fejlen at kronen selv i inderste stilling ikke går helt ud af indgreb med datoskiftet. Det vil ikke vise sig i en winder eller anden dims de har haft den i for at holde den igang, for der er der jo ingen der rører kronen.

Optrækket og gangreserven: HVIS du kan manuelt optrække det, så start med at give det 20 ture rundt på kronen - og så ind med den HELT ind - og så skal det holde til at ligge 8 timer hvis du har gået med det en normal ca 12 timers dag - absolut - ellers er det endnu en grund til at få det fixet eller byttet.

De kan få en chance mere, men ellers er det jo bare at bytte til et der ikke har den fejl - det er ikke en typisk seiko fejl tør jeg sige
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Datoen på mit nye Seiko-ur fungerer ikke korrekt - af hannover_dk - 05-03-2012, 10:48 PM
Re: Datoen på mit nye Seiko-ur fungerer ikke korrekt - af Tukjær - 24-03-2012, 12:13 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)