20-02-2012, 09:01 PM
Jeg synes, ligesom du, Peter, at gummi keepere er klart mere behagelige end stål ditto, så jeg kan godt forstå, at du har lavet en lille ombytning på dén front
Og så er jeg jo også tilhænger af originale remme, så det er super fint, at du har fundet en løsning på at lave den originale rem blødere
En af mine genboer har haft den tidlige C022 version af Citizen dykkeruret siden engang i 1990´erne (forrige århundrede
), og han har kun skiftet rem to gange. Uret er blevet brugt til alt muligt, og jeg synes faktisk, at det er meget godt gået af remmen
En af årsagerne til remmen holdbarhed skal jo nok findes i materialets sammensætning, men mon ikke også det betyder noget, at der er indsat rør i endestykket? Jeg har i hvert fald én gang tidligere oplevet en vintage Seiko på original gummirem, hovr den vær nærmet tæret over ved remstiften, og det er jo ikke så heldigt 
God fornøjelse med din Pingo og tak for tippet med remmen
Håber det er ok, at jeg lige smider et par billeder af forgængeren til dit ur. I denne version er der tre moduler, og dermed også tre batterier, som driver klokken og de enkelte funktioner. Den nye er klart en konstruktionsmæssig forbedring, men mon ikke Citizen skyndte sig at smide C022 på markedet, så de kunne være de første med et seriefabrikeret ur med dybdemåler? Så har man sidenhen lavet lidt forbedringer i konstruktionen, og det er jo prisværdigt. En god og robust klokke er det under alle omstændigheder

Endnu et ur, som jeg aldrig skulle have ladet forlade matriklen ...
En af mine genboer har haft den tidlige C022 version af Citizen dykkeruret siden engang i 1990´erne (forrige århundrede
God fornøjelse med din Pingo og tak for tippet med remmen
Håber det er ok, at jeg lige smider et par billeder af forgængeren til dit ur. I denne version er der tre moduler, og dermed også tre batterier, som driver klokken og de enkelte funktioner. Den nye er klart en konstruktionsmæssig forbedring, men mon ikke Citizen skyndte sig at smide C022 på markedet, så de kunne være de første med et seriefabrikeret ur med dybdemåler? Så har man sidenhen lavet lidt forbedringer i konstruktionen, og det er jo prisværdigt. En god og robust klokke er det under alle omstændigheder

Endnu et ur, som jeg aldrig skulle have ladet forlade matriklen ...
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)