Hjælp til en måske kommende urtosse
Vi har mange af de samme overvejelser kan jeg se og nu er det så et Speedmaster der har fanget mig.

Det er helt sikkert godt at starte lidt før med "undersøgelserne" inden man kaster pengene efter uret der ligger lidt udenfor den pris ramme, men normalt bevæger sig i.

Mine tanker er ikke så meget om jeg skal have noget til 40 eller 50.000, det er mindre vigtigt, men det skal være noget som jeg bliver rigtig glad for uret, da det bliver min eneste udskejelse af den art, ellers skal jeg da vinde i lotto eller noget lign.

Min store fejl gennem tiden har været at jeg købte ure i de lokale butikker, hvor den normale stangvare var udstillet og her var det ofte 4-5000,- der var målet og efter et stykke tid var det bare ikke nok og der måtte lige et mere til, i stedet for at gøre det som jeg inderst inde altid havde drømt om, nemlig et Omega Speedmaster. Det er nu mange år siden jeg stod med et af de Omega ure i hånden, men på den sølle løn jeg tjente dengang var det simpelthen et drømme ur og det har været sådan indtil i år, hvor jeg taget springet.

Min store hobby med foto har også betydet at når der var til et af de her drømmeure, så blev det til et kamera og igen i år kunne det ske, hvor Canon kommer med det nye 1D X, som kommer til at ligge mellem de 40-50.000, men da jeg lige har indkøbt et Canon 5D mark II, så er focus rettet mod ure eller rettere uret.

Nu ved jeg godt at der kan opstå den her samler virus der har ramt mange herinde, men mit oprigtige ønske om at eje et Speedmaster er og har der aldrig været tvivl om, så det vil være det ur der sidder på mit håndled resten af livet. Det kan sikkert være svært at forstå for jer der samler på ure og tanken "vent du nu bare" Icon_e_wink ja ja det forstår jeg kun alt for godt.

Mine tanker er som sagt også i retningen af, skulle jeg vælge et der trods alt har den oprindelige histore, eller det helt nye med 9300 værket (det vejer tungest i mine overvejelser) og de forbedringer der følger med. Så er der jo det med hvor man skal købe og hvem giver den gode oplevelse og den gode service, også på den længere strækning.

At handle i en netbutik når det gælder "uret" det kommer ikke på tale, men selvfølgelig vil jeg som dig ikke betale overpris, hvilket lyder forkert, men hvis der kan forhandles frem til en god pris hvor alle kan være tilfredse og der stadig er den gode oplevelse, så er jeg ligeglad med om det ikke matcher de priser man helt sikkert kan finde på nettet, der ligger meget under, men så til gengæld kan man købe katten i sækken, som man siger.

Indtil videre har jeg to forhandlere der ligger på den rute jeg har udset og på dagen er det dem jeg besøger eller nærmere ringer til for at høre om de har den ønskede model...det bliver Poul Halse eller Uhrmageriet, hvor jeg har en god mavefornemmelse for deres expertise og fremtidige service. Når det er sagt, så fortsætter jeg min research op til det endelige køb og lige pt. har jeg låst mig fast på ståludgaven af det nye Speedmaster, men der skal kigges lidt på hvad der ellers kunne få for pengene den dag jeg tager på indkøb og her er der stadig en joker, for intet er sikkert før jeg forlader forretningen med et ur om håndledet.

Her til sidst vil jeg ønske dig en god ur jagt og håber du ender med det helt rigtige ur, som altid vil være det ur, man for alvor startede med, hvis der skulle komme flere til, sådan fornemmer jeg mange af ursamlerne herinde har det, altså det med deres første "rigtige" ur.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
Hjælp til en måske kommende urtosse - af lavall - 14-02-2012, 10:27 AM
Re: Hjælp til en måske kommende urtosse - af Miwes - 15-02-2012, 05:19 PM
Re: Hjælp til en måske kommende urtosse - af Tukjær - 15-02-2012, 08:58 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)