11-02-2012, 09:56 PM
Det var da er herligt spørgsmål. Det bliver en lang tråd med mange gode indspil. Det kan jeg næsten godt garantere.
Det er superflot det du har kig på - og det kan sagtens være du ender netop der, men tag en rundtur med os rundt omkring mulighederne før du beslutter dig.
Mit skud lige fra hoften uden de store eftertanker er:
Enten vent med at købe til det nye Speedmaster med Omegas nye in house caliber 9300 kommer på markedet og køb det nyt (ca 50K) - eller vent en omgang og køb et brugt som har afskrevet 10K - men står som nyt.
Alternativt gå Vintage og køb et speedmaster fra tiden før 1968 med caliber 321 - men det er selvfølgelig først og kun interesant når og hvis man vælger Speedmaster også pga. den fantastiske historie og også kender den - sådan en kan købes fra ca 20 K i god stand. Her er min:
Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.
Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

vh Baun
Det er superflot det du har kig på - og det kan sagtens være du ender netop der, men tag en rundtur med os rundt omkring mulighederne før du beslutter dig.
Mit skud lige fra hoften uden de store eftertanker er:
Enten vent med at købe til det nye Speedmaster med Omegas nye in house caliber 9300 kommer på markedet og køb det nyt (ca 50K) - eller vent en omgang og køb et brugt som har afskrevet 10K - men står som nyt.
Alternativt gå Vintage og køb et speedmaster fra tiden før 1968 med caliber 321 - men det er selvfølgelig først og kun interesant når og hvis man vælger Speedmaster også pga. den fantastiske historie og også kender den - sådan en kan købes fra ca 20 K i god stand. Her er min:
Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.
Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)