Anbefalinger til solidt arbejdsur, med kraftig alarm.
Der er rigtig mange ure, der opfylder disse kriterier - held og lykke med jagten Icon_e_wink

Men i mine øjne, finder du ikke noget der trumfer et Citizen JP 2000-8E også kaldet "Pingo", idet HKH Kronprins Frederik bar dette ur som tjenesteur under sin tid ved Frømandskorpset.

Uret har adskillige funktioner, herunder også alarm. Jeg ved dog ikke med maskinolier - men det er der nok andre herinde, der kan svare på.

Det er et meget populært ur i Forsvaret og anvendes af rigtig mange soldater, såvel herhjemme som i "sandkassen" - det kan bare tåle tæsk og er vandtæt til 200 m.

Det leveres som standard på en ret stiv gummirem, som mange anvender men nogle (deriblandt mig) ikke finder særligt komfortabel - jeg har i stedet anvendt en "kevlar-rem", mesh-lænke og NATO rem. Man skal bare huske, at remmens bredde er hele 24 mm.

Uret kan købes spritnyt for omkring 2.500 kr. (f.eks. her: http://www.web-ur.dk/shop/citizen-dykker-ure-510c1.html ) - det er lidt mere sjældent at finde brugt. Nok fordi folk plejer at beholde dem Icon_e_wink

Her kommer så lidt billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Anbefalinger til solidt arbejdsur, med kraftig alarm. - af pbr - 10-02-2012, 05:55 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)