En lille ny i familien.... om 4-6 måneder
Baun Skrev:
Jette Skrev:Næ, de 8 uger er ganske perfekt, idet man så træder ind i det rigtige øjeblik til at overtage i prægningsfasen.

Det er jeg så uenig i. 8 uger er ok, men hvis moder og hvalpe er sammen en eller to uger mere og der er masser af menneskelig kontakt samtidig er det optimalt.

Du kan have ret i at hvis man køber hvalpen et sted hvor der ikke er så meget menneskelig kontakt er det bedre et hente den straks den er 8 uger, men sådan et sted ville jeg ikke købe hvalp.

vh baun
Ja jeg hælder også til 9-10 uge hvis det er som beskrevet af Baun. Min egen Cooiker er fra en storopdrætter, men han ha altid kun et kuld af gangen og alle hundene er inde i huset - har en bås i stuen (på en større gård) og kommer ud og lege på gulvtæpper med den risiko der er for lidt svineri.
Vores Cookie fik lov at vente til 10 uge grundet rejser for os, og havde den sidste tid alene med forældrene og menneskene og opdrætter mente i alle fald, at det var super for hende.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: En lille ny i familien.... om 4-6 måneder - af hannover_dk - 04-02-2012, 12:42 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)