04-02-2012, 11:26 AM
hannover_dk Skrev:Men vær nu lidt skeptisk overfor den reduced. Den er faktisk i mine øje ganske flot og jeg har ikke problem med de er - 3 mm - men den vil i de færreste øjne være en rigtigt speedmaster - med sin eta 2892 og modul opbyggede kronograf med DD modul.
Jeg ville holde mig til den almindelige pro - 861 for at få noget til en OK pris - holder pris - og som dækker dit behov som jeg forstår dig
Jeg har selv en pre-pro og en pre moon - begge kaliber 321 - men var det for bare at gå med, gik en med 861 værk også fint
vh
Geodoc Skrev:Selv moderate krav om autenticitet medfører, at det ender med, "at man føler sig forpligtet til en kaliber 321".
her kan jeg fint følge Hannovers ræsonnement, at 321'eren i højere grad "er et stykke", og dermed ikke til dagligt brug.
Med venlig hilsen - Geodoc
???? - bare til at gå med - ingen giver da´+10 K for et ur de "bare er til at gå med". De må da skyldes at man vil have lidt mere en "noget til bare at gå med"
Cal 321 sad i uret der var på månen. det er testet forfra og bagfra - om mange af den har gået til daglig brug i mere end 40 år. Hvorfor pokker skulle de så ikke kunne det fremover?
Bunkevis af Omegas ure fra 40'erne, 50'erne kører og kører og kører - især de manuelt optrukne.
Er der nogen der har dårlige erfaringer med Cal 321 til daglig brug, så lad os høre
Om man af økonomiske grunde vælger et 861 er selvfølgelig ok. Det er billigere at servisere og man er mere sikker på let at kunne skaffe reservedele, men at pre moon ikke skulle være fint til daglig brug forstår jeg overhovedet ikke. Det er da netop et herligt ur til daglig brud. Den har om nogen - det hele.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)