PO 8500 på læder rem
Baun Skrev:Det spændende er at et ur kan ændre ganske meget karakter alt efter hvilken rem/lænke det bestykkes med.

Det gælder nok især ure med klassisk design som ikke selv er overpyntede eller med stærke farver.

En rem er på en måde et mere levende materiale (selvom Geodoc kalder det en død hud rest) og et varmt og gedigent materiale. Sammenligget med metallænke gør det uret mindre hårdt og mere varmt også visuelt. Til gengæld stiller det krav til at passe til resten af ekvipagen.

Jeg ville ikke vælge den rem på uret til en dag på kontoret med diskret habit og ensfarvet eller stribet skjorte. jeg ved at nogen gør det, men der synes jeg en lænke eller enklere rem passer bedre.

At der er luft mellem rem og kasse kan jeg godt lide - igen det helt klassiske look - sådan har ur med rem set ud i 100 år - og det ser "rigtigt ud" i mine øjne - det er jo også ret sjældent at man bærer uret så dette mellemrum kan ses bagfra. På armen virker det naturligt, synes jeg.

Man kan også nuppe et Vintage ur og en moderne rem:

İmage

İmage

vh Baun

Det er da også et rigtig flot ur og det er jo nemlig lidt sjovt at "lege med formerne". Sætte gamle remme på nye ure og omvendt. I sidste ende er det jo et spørgsmål om smag og jeg foretrækker altså ikke at kunne se kassen. Selvom jeg da godt ved at historisk set er det "korrekt.

Man kan vel sige at jeg gerne vil have et udseende der minder om en lænke men komforten fra en læderrem.
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"

Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: PO 8500 på læder rem - af baun - 19-01-2012, 09:03 PM
Re: PO 8500 på læder rem - af baun - 20-01-2012, 10:19 AM
Re: PO 8500 på læder rem - af David.H_phpbb3_import15822 - 20-01-2012, 01:59 PM
Re: PO 8500 på læder rem - af Geodoc - 20-01-2012, 03:25 PM
Re: PO 8500 på læder rem - af Jeremy - 22-01-2012, 02:33 PM
Re: PO 8500 på læder rem - af hannover_dk - 22-01-2012, 02:47 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)