Here comes the flood ( Peter Gabriel)
Vi er sgu da privilgerede at du gider lege med os Geodoc. Jeg anede intet om dette - og din forklaring er jo som ½ times TV program bare meget mere klart.

Også i Nordsjælland - Holløse bredning - og mange steder stiger vandstanden. Der er det dog til dels med god hensigt. Man har opdæmmet, så vandet fra mange marker hele vejen fra Tisvilde til Bækkebro nu ikke bare strømmer uændret ud i Aresø, medtagene al den overskudsgødning og andet, som der kommer fra markerne, og dermed givende anledning til en grøn og ugennemsigtigt Aresø,

Ved opdæmning, breder vandet sig nu over et stor areal i Holløse bredning - (eller hedder det bredding?). Derved får det overflade og mulighed for vækster der kan bruge nitraten, inden den strømmer ud i store mængder til Aresø, finder søen ugennemsig og fyldt med skidt fisk, fordi rovfiskene ikke kan se en finne frem for sig - og hvor nitraten derfor lægger sig til ro på bunden og omdannes til Nitrit - med amomiak og dermed gør, at hunde kan dø af at drikke af Danmarks største sø.

Holløse Breding - med oldtidsvejen tilgængelig, når den ikke ligger under vand, OG med en mindre, men voksende bestand af vildtlevende bævere, kan være et besøg værd

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Here comes the flood ( Peter Gabriel) - af hannover_dk - 14-01-2012, 11:17 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)