12-01-2012, 09:35 PM
gmt-geek Skrev:5. KOX herinde fra har også magen til med mindre han har solgt den!!
Vh. Jon
Ja ja, skal nok....kommer altid lidt sent ind i kampen;-)
Min er nedenfor...og nope, den er ikke solgt og bliver det heller ikke foreløbigt. Dejligt ur.
For det første: ref. 166.073 kom også i en sort variant (sort skive og sort lynette). Det er et faktum, men de fleste er dog med blå (dyb mørkeblå) skive og lynette...deraf også øgenavnet "deep blue". Der var så også en tidlig og sen version...tidlig uden 120m på skiven og markeringer på bagkassen som på SM300. En sen med 120m på skiven og søhest only på bagkassen.
Den erstattede faktisk SM300, ref 166.024 - den med dato /cal 565 og virker størrer pga. kassens form, men skive og lynette er rent faktisk mindre.
Min er den tidlige blå version. Jeg kender godt de der salgstrick fra Israel. Mange vintage sportsmodeller til salg dernede fra prøver de at knytte til militæret. Det er da bestemt heller ikke usandsynligt, men der er bare ikke nogen officiel dokumentation på dette (udover at de måske har siddet på en arm under tjenesten). Det er noget andet med militær versionerne af SM300, hvilket er noget mere dokumenteret og velkendt (britisk army og royal navy).
Men et dejligt ur synes jeg...og de kan gå fra alt mellem 1200 til 2500 euro, afhængig af stand og hvor heldig/god man er til at købe ind:-)
Man ser dem ikke så tit, men direkte sjældne er de bestemt ikke. Det sværest er faktisk at finde en ref. 1170 lænke til dem:-/
Kim

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)