10-01-2012, 06:26 PM
Baun Skrev:gmt-geek Skrev:Denne her er dog usigneret men skulle efter sigende være original - Omega brugte jo usignerede kroner helt op til 1960 og så længe lager haves derefter også sikkert!!![]()
Vh. Jon
Hvis nogen havde spurgt mig ville jeg sige at Omega havde logo på kronerne efter 1950 - ligesom i glasset. Jeg har spurgt Omega om det med glasset, men ikke det med kronerne, men jeg er ret sikker på at der var logo på i 50'erne.
vh Baun
Ja det bliver vi så ikke enige om Per...
Jeg har haft 3 andre Ranchero'er i hånden ref. 2990-1 fra slut 50'erne og kun den ene havde signeret krone a la den der sidder på John Hannovers Seamaster!
De 2 andre var præcis magen til den der sidder på min og var usigneret!
Jeg har fra urmager af at den har siddet på uret hele dets nu over 50 årige liv!
Der findes også military refs. fra 50'erne hvor kronerne ikke altid er signeret...
Så er der hele bagkasse mysteriet fra 50'erne hvor der er en del ure der ikke bærer logo'er og man kunne blive ved!
IØVRIGT:
Så ville jeg gerne vedlægge en signeret ranchero krone ved et evt. salg en dag - det er det mindste problem at finde til sådan et ur!!
Dog har jeg valgt at holde den original da det er min overbevisning at det er sådan her den så ud da det blev sprøjtet ud fra fabrikken eller butikken i sin tid!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)