Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp.
Hvis du køber nye ure, vil du generelt ikke opleve at de går helt galt. COSC som er en test institution med skarpe grænser hedder for mekaniske ure -2 og + 4 sek per dag. Almindelig vis vil jeg hellere ha et ur der vinder lidt end taber lidt, så jeg er tilfreds med -2 til + 15 sek per dag (jag sågar med + 20)

Du kan jo bare stille dit ur. Nye ure kan du nogen gange stoppe sekundviseren på, ved at trække kronen ud, andre kan du faktisk stoppe den ved at trække kronen ud, og lægge et blit tryk mod optræksretningen på kronen (dreje blidt mod højre uden at dreje så meget at viserne flytter sig.) Så kan du stille viserne til kl x.xx og stoppe sekundviseren oppe på 12 - og slippe din lille hold i sekundvisern når dit computer ur eller TV (eller bedre noget atomur - men herregud tv går nu sjældet 10 sek galt)
Så venter du bare en uge (du må godt lave andet end at sidde og stirre på uret), og ser hvor meget det nu går foran i sekunder - og haps - den er klaret. Det kan du jo også gøre uden at stoppe sekundviseren, bare du ved at du satte den kl x.xx med sekundviseren på 20 sek over - så er det jo til at regne ud.
HVIS det gør mere forkert end du synes om, så kan det ofte justeres ind til de der -2-5 stykker og + 20 sek for nu at give urmageren lidt luft - men kræv -2 til + 10 det er rimeligt selv for ikke COSC nye ure
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af Tukjær - 09-01-2012, 08:11 PM
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af hannover_dk - 10-01-2012, 04:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)