Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp.
Geodoc Skrev:Så helt enig, Segmentet eller nichen eksisterer; men ikke med så massive designpræg, som de 2 ovennævnte kategorier.

Med venlig hilsen - Geodoc
Absolut ikke så klart og let deffineret helt enig. Man må gå lidt i dybden, som med så meget andet, men så tror jeg sagtens de kan graves frem.
Daytona - det er vel bare lige at få en af de originale Poul Newman brugte til race - Icon_redface Heuer Monaco - et udpræget racing ur.
Generelt vil det være kronografer i sagens natur + de vil oftest ha skale til måling af km/t per tidsenhed. Hertil vil de kunne være knyttet til ganske bestemt løb - og i nye ure, ofte kunne fåes med et af de kendte racing selskabers logo osv.

Omegas kronografer med skiven vendt så køreren kan se uret korrekt uden at flytte armene - hører nok også med -

Remmen - enten med store huller i, typiske for sin tid - idag også ofte med dækmønster i gummi- eller som slicks med en enkelt rille ned i midten osv

Men jo du har helt ret - det er lettere lige at købe et par dykkerure eller flyver ure faktisk - der er større udvalg
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af Tukjær - 09-01-2012, 08:11 PM
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af hannover_dk - 09-01-2012, 11:30 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)