Girard Perregaux Seahawk II
Jeg mener det simpelthen er noget så simpelt som tidens tand. Der vil stadgit være nogle få mærker, som mener et begrænset udvalg og stor eksklusivitet er godt nok til at sikre omsætningen. Man kunne mene GP kunne ha været mellem dem, med en fin nok fortid, men der er efter min mening, rent markedsmæssigt, ikke plads til så vældig mange af disse distinktverede mærker.

Næsten alle vil så også ha del i det ekstra markede der kommer hver gang man laver en nu model. Det handler om, at holde produktionen på samme peak niveau hele året så at sige. Dykker den i 4 måneder, taber man rigtigt mange penge, så der kan man "sprøjte" en limited model på markedet, og holde beskæftigelsen nogenlunde stabil. Noget af det dyreste i enhver produktion, er ustabil beskæftigelse, uanset om det så er sæsonsvingninger, eller markedet der svinger. Aller bedst må det være, at ha ordrer der lige betyder 3 mdrs ventetid på alle modeller, men det er jo få der er så heldige.

AP gør det jo også i ltd modeller. Om det kunne tyde på, at markederne i Asien også spiller en rolle, er vel ikke umuligt at forestille sig. AP er store derud, og måske går netop limited versioner, special udgaver for bilmærker eller andet, som varmt brød derude. Jeg ved det ikke, men ud fra hvad jeg i øvrigt kender til Asien, så lyder det ret sandsynligt.
GP har vel også i urstørrelse og andet, lagt sig lidt mod ungdommen?

Devaluerer det så mærkets standard topklasse serier - ja - i mine øjne gør det nok lidt. Tror også Mads kunne ha en langt mere begrundet forklaring Icon_e_smile

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Girard Perregaux Seahawk II - af TioMalo - 01-01-2012, 11:57 AM
Re: Girard Perregaux Seahawk II - af TioMalo - 01-01-2012, 07:16 PM
Re: Girard Perregaux Seahawk II - af stig01 - 02-01-2012, 10:12 AM
Re: Girard Perregaux Seahawk II - af TioMalo - 05-01-2012, 08:43 PM
Re: Girard Perregaux Seahawk II - af TioMalo - 07-01-2012, 01:13 PM
Re: Girard Perregaux Seahawk II - af hannover_dk - 07-01-2012, 04:21 PM
Re: Girard Perregaux Seahawk II - af TioMalo - 07-01-2012, 05:25 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)