Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp.
JohnFyn Skrev:Hej og velkommen til...

Med ure er det jo som med andre "hobbies": I starten er det meget enkelt, men så bliver det efterhånden mere og mere kompliceret (ure, hi-fi, frimærker, biler, mc mm.)

Jeg er nok en af dem der går mere efter design end efter mekanikken....og så kan jeg godt lide "historiens vingesus" altså at uret har en historie. Andre "samler" på mærker (Omega, TagHeuer..), andre på bestemte værker (Omega cal. 30), nogle "kun" på divers (dykkerure) osv. osv.

Du må nok gå den "tunge" vej og finde din egen niche Icon_e_biggrin

Hmmm.... jeg syntes at Omega var dybt forvirrende fra starten. men så kom der struktur.

De forskellige modelserier
De forskellige værker
Lidt tidsperskektiv - hvad lavede de i 50'erne - 60'erne og senere

Men jeg er enig med John Hanover i at det er lettest at vælge et bestemt område som udgangspunkt.

Husker fx. Tukær som stor set kun kunne se nyere dykkere til under 10 K som interesante der første år. Godt udgangspunkt for at blive klogere.

Geodocs udgangspunkt med grimme (specielle) Omegaer med instrumentpræg - og fantastisk research før hvert køb.

vh baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af baun - 06-01-2012, 10:52 AM
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af Tukjær - 09-01-2012, 08:11 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)