Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp.
Thor86 Skrev:Hej allesammen.

Ny bruger på vintageure, mit første indlæg.

Jeg er for nylig begyndt at interesser mig for ure på et lidt højere plan, så jeg prøver at sætte mig ind i de forskellige udtryk der nu en gang versere i denne "verden".

Jeg er dog lidt på bar bund når man taler om selve urværket, når jeg læser om de mega ure I taler om, så taler I tit om serie nummer og urværket, men hvorfor serie nummeret? Ofte så snakker folk også om Caliber 256, fx fra Omega. Jeg har så vidt forstået, det betyder noget for hvordan uret er opbygget?

Jeg har for nylig investeret i et Tag Heuer med Cal 1887, som eftersigende skulle være det bedste inden for deres automatiske urværk?

Derudover, så vil jeg gerne høre lidt om jeres historier der er bag jeres ure? Jeg har fx lige købt et Tag Heuer ur, limited edition, som er en hyldest til SLR bilen tilbage i 50/60'erne. Mine forældre har nærmest kørt i mercedes i alt den tid jeg kan huske og generelt interesser jeg mig for mercedes at så uret virkelig er utrolig fedt er kun en bonus. Men nu kigger jeg efter andre ure, jeg har dog svært ved finde nogen hvor jeg føler noget for historien. Jeg har ikke et personligt forhold, for jeg har fundet mange og har min egen lille "wanted" liste som den tæller ure fra Tag Heuer, Breitling, Omega m.m. Så jeg føler lidt jeg gerne ville indsnævre min søgning og på en måde gøre den personlig. Lidt som når folk prøver få fat i en Omega Treenighed.

Historie ? ? ?

Døm selv, [url]"http://www.watchlife.com/DesktopDefault.aspx?tabid=144" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchlife.com/DesktopDefault.aspx?tabid=144[/url]

Og du er velkommen til at kontakte mig via mail adressen i bunden af artiklen.

/ Kurt
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af Kurt Brøndum - 05-01-2012, 05:35 PM
Re: Historien bag jeres ure og lidt nybegynder hjælp. - af Tukjær - 09-01-2012, 08:11 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)