05-01-2012, 03:37 PM
Ved den gamle model ville jeg ud fra den "forudsætning" vælge den hvide ud fra en rent økonomisk betragtning og ud fra, at jeg her synes lige godt om begge skiver. På den nye ville jeg nok fortsat hælde mest til den sorte selvom den skulle være mindre værdifast, da jeg synes, de større visere virker lidt mere dominerende på den hvide skive end på den sorte skive. Uanset hvilken man synes er pænest vil det på den anden side nok altid være en del af overvejelserne, om valget betyder en potentiel værdiforringelse på 5k eller 15k - eller modsat om man synes en given pris er god eller ej ved køb 
I forhold til værdifasthed spiller det selvfølgelig også ind, hvor lang tid man har tænkt sig at beholde uret, men "keepere" viser sig jo nogen gange at være et relativt begreb........ Forventer ikke at tjene på at have et ur og "betaler" også gerne en "meromkostning" for at få det, som jeg helst vil have - men hvis det lige så godt kan være den ene som den anden, så er der jo ikke grund til at tage et værditab på 10k, hvis man kunne have nøjes med 5k.
I forhold til værdifasthed spiller det selvfølgelig også ind, hvor lang tid man har tænkt sig at beholde uret, men "keepere" viser sig jo nogen gange at være et relativt begreb........ Forventer ikke at tjene på at have et ur og "betaler" også gerne en "meromkostning" for at få det, som jeg helst vil have - men hvis det lige så godt kan være den ene som den anden, så er der jo ikke grund til at tage et værditab på 10k, hvis man kunne have nøjes med 5k.
MVH Jesper

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)