Måske har jeg været heldig igen !??
Fandt lige frem til dette link gennem "Omega Link Database" (endnu en gang det ultimative værktøj til søgning af viden - tak Geodoc !!):

http://users.tpg.com.au/mondodec//Conste..._Part1.pdf

Og denne tekst et stykke nede i artiklen, der er i 2 dele og omhandler Constellation skiver, deres design og udviklingen heraf. Samtidig er der adskillige gode små tips (med illustrationer) til hvorledes man kan spotte en fake skive.

Radium to Tritium
From 1963, or thereabouts, the Swiss watch industry stopped using radium-based luminous compounds on dials and hands owing to concerns about the health and safety of those who worked with radium materials. Tritium-activated luminous composites replaced radium, and in Constellations from late 1963 onwards, a single T or double T denoting Tritium luminescence appeared on one or either sides of the SWISS MADE lettering. "T Swiss made T" means that the watch contained a certain quantity of tritium that emits less than 7.5 mCi (millicuries). A single T indicated lower emission rates and is usually interpreted to mean hands only as opposed to luminescent hands and dial.
On the earlier radium dials, no mention of the radium-based luminosity was made on the dial. Often degraded luminous material can be found inlaid into the hands, and one way in which to determine if a dial featured luminous hour markers is to examine the markers for the tell-tale repositories at the base of the markers.

Af dette fremgår, at indtil ca 1963, hvor Omega overgik til Tritium lume (og deraf følgende "T" markeringer), var det ikke sædvanligt, at tilstedeværelsen af Radium lume var angivet i teksten på skiven.

Så, hvis dette ur er produceret før 1963 og den tilstedeværende lume er Radium, vil fraværet af "T" markeringen på skiven ikke være problematisk i forhold til skivens originalitet.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Måske har jeg været heldig igen !?? - af pbr - 28-12-2011, 02:16 PM
Re: Måske har jeg været heldig igen !?? - af pbr - 28-12-2011, 11:28 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)