28-12-2011, 02:14 PM
Den gamle EXPII syntes jeg ikke føles "lille" - Men til gengæld syntes jeg at den nye EXPII føles for stor. Det skal i øvrigt siges at jeg før har haft Panerai og Linde Werdelin på 44 mm, så jeg har før haft ure der var større.... Men der er altså bare noget helt grundlæggende forkert for mig personligt, når et Rolex blir 42-44 mm....
Den gamle EXPII har for mig fine dimensioner og sidder SUVERÆNT på armen med den relativt lave profil. Glider nemt op under skjorten og kan bruges til alt lige fra jakkesæt til morgenkåbe og badetøfler. Det er med den faste krans, vandtætheden og GMT funktionen et af de mest alsidige og robuste "all-purpose" ure man kan få IMHO.... Selvfølgelig kan man gå endnu mere "originalt" og finde en gammel "Freccione" men så er vi i en helt anden prisklasse og jeg er ikke sikker på at jeg ville ha den som mit "all purpose" ur.....
Underspillet elegance, frem for overdrevet flamboyance.....
Den gamle EXPII har for mig fine dimensioner og sidder SUVERÆNT på armen med den relativt lave profil. Glider nemt op under skjorten og kan bruges til alt lige fra jakkesæt til morgenkåbe og badetøfler. Det er med den faste krans, vandtætheden og GMT funktionen et af de mest alsidige og robuste "all-purpose" ure man kan få IMHO.... Selvfølgelig kan man gå endnu mere "originalt" og finde en gammel "Freccione" men så er vi i en helt anden prisklasse og jeg er ikke sikker på at jeg ville ha den som mit "all purpose" ur.....
Underspillet elegance, frem for overdrevet flamboyance.....
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)