30-11-2011, 06:21 PM
feilersen Skrev:Hej FHEfter min mening gælder det helt bred. Jeg vil bare tillægge:
Hvilke klassiske schweiziske urproducenter taler du om her?
Fætter Højben Skrev:Dagens gratis investeringstip:
- Små chronografer fra klassiske schweiziske urproducenter (dvs. også andre end de 3 store + Rolex) - fra perioden 1930-1955. Stål eller guld kasser (Chrom=nej)- og med gode skiver. (og meget gerne med specielle tachy ringe) - er et marked på vej op.
FH
Chrom nej: Helt korrekt - specielt hvis ikke det er som nyt
Kolonnehjul langt frem for knasthjul - typisk valjoux 22, 23, landeron 39 - men endnu bedre med angelus, excelsior park minerva osv, aller bedst - helt klart -3- subdials med valjoux 72 og selvfølgeligt 72 C eller de få andre med 3 subdials og dag/dato/måned (UG f.eks)
Størrelse gerne 39/40 mm - men mange 3 subdials er noget mindre
Ægte - (der er MASSER af specielt V 72 - mange kaldet DATORA uanset om det er Breitling, Eberhard, Leonidas og hvad der ellers er på skriven. Det er fint lavede re-dials - med patina og det hele - men de ægte med originalskiver osv. går klart højest. Pas på, værkerne kan godt indeholder overraskelser med dele fra andre steder siges det - jeg har dog ikke selv set det, men ikke umuligt
Mærker der er kendte trækker noget op, Rolex også der helt i top når de er med 72/72c - Breitling, Eberhard, UG, Minerva, Eterna og mange andre i et højt leje, og lige efter, mange mindre og ukendte - det er ikke diskvalificerende at være mindre mærke i sammenhænget
Omega, også højt, men jo ofte fra den tid med egne maskiner og blot 2 subdials
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)