18-11-2011, 12:08 PM
Nok mest enig med Jacob og Micki. Vintage er ikke voldsomt dyre pt. i DK så der er størst stigningspotentialle på den korte bane. Jeg tror heller ikke nypriserne får et voldsomt hak op de næste par år, men det kommer jo an på verdensøkonomien.
Eneste ulempe ved vintage er at der er en meget begrænset køberskare i DK, mens et nyere Rolex er langt lettere at sælge.
Jeg vil nok bakke Jacobs råd op. Køb det ur der tiltaler dig mest og lad være at spekulere for meget i investeringen. Pengene skal nok holde sig selv hjemme om 3-5 år uanset hvad. Mit bedste råd til at gøre en god ur-investering er: Køb billigt og scor de første 10-15 % allerede i indkøbet
Men hav for guds skyld fokus på værdien af uret frem for prisen. Det billigste ur er ikke altid det bedste køb
Her er det nødvendigt du kan spotte de gode vintage tilbud og vurdere hvor man får noget for pengene. Condition is king
/Mads
Eneste ulempe ved vintage er at der er en meget begrænset køberskare i DK, mens et nyere Rolex er langt lettere at sælge.
Jeg vil nok bakke Jacobs råd op. Køb det ur der tiltaler dig mest og lad være at spekulere for meget i investeringen. Pengene skal nok holde sig selv hjemme om 3-5 år uanset hvad. Mit bedste råd til at gøre en god ur-investering er: Køb billigt og scor de første 10-15 % allerede i indkøbet
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)