Skuffet over AP (Horologisk set)
Du rammer præcis på APs største svaghed, der ud fra mit syn grænser op til det katastrofale. Nemlig at de ikke har et in-house integreret kolonnehjulsstyret kronograf værk. Jeg har råbt og skreget efter netop dette værk i årevis, men AP er åbenbart ikke lydhør Icon_e_wink I takt med at stort set alle andre respekterede manufakturer har in-house integrerede kronografværker, er det nærmest til grin AP ikke har. Deres cal. 3120 med DD-modul i ROO'en er en uheldig løsning i et 160 k ur. Det er alle vist enige om, selv hardcore ROO fans.

Cal. 2385 er et meget fint værk og rent horologisk er der intet galt i at bruge dette, lige ud over det ikke er in-house. Listen af fornemme manufakturer der har benyttet det er lang. Hvis man spoler tiden bare 5-7 år tilbage var der kun meget få in-house kronografværker på markedet, så derfor er det ikke så slemt AP har benyttet dette værk i ROC'en. Men at de ikke har udviklet et nyt værk til deres kronografer er meget uheldig. Mit GÆT er at kronograf modellerne udgør 1/3-1/2 af APs samlede produktion spredt på div. modeller, så de kan ikke bruge den undskyldning at det er niche. Samtidig udvikler de super komplicerede high-end værker i 100-200 stk. til div. concept modeller, så evnerne burde være der.

Lad os se i morgen når nyhederne på SIHH præsenteres. For 8. år i træk krydser jeg fingre for et nyt integreret kronograf værk men oddsne er vel 5-10 % for at det sker Icon_rolleyes

Billedet at bagsiden af 15300/15400 og så ROO'en er jo stort set ens, så de ser identiske ud. Eneste forskel er det 2 mm tynde DD-modul, der er sat på forsiden. Så søger man på de to værker er det samme billede der dukker op.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Skuffet over AP (Horologisk set) - af nicolaib - 20-01-2013, 07:50 PM
Re: Skuffet over AP (Horologisk set) - af KimT - 20-01-2013, 08:25 PM
Re: Skuffet over AP (Horologisk set) - af KlausM - 20-01-2013, 08:48 PM
Re: Skuffet over AP (Horologisk set) - af TimeToWatch.dk - 20-01-2013, 10:01 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)