01-10-2011, 10:29 PM
Jeg tror Klausm har ret... Der kommer til at blive solgt mindre og mindre ure i highend klassen end for bare 5 år siden... Nu har jeg selv besøgt de fleste Rolex forhandlere i dette land...
Og på grund af den voksende risiko for røverri er der hellere ikke så mange ure udstillet i butikkerne mere... Var forbi Knud P i Århus i torsdags og kunne kun spotte 1 Rolex i deres vindue.
Det er jo ikke lige det der får folk til lommerne.
En klog købmand sagde til mig en dag i hans butik. Vare sælger vare.
Jeg andede ikke hvad manden mente. Han forklarede at hvis hans oste køler var halvtom så solgt han ingenting, men hvis den derimod var proppet til randen på alle hylder, så solgt han langt over det dobbelte.
Så hvis det ikke er muligt at se og lade sig friste i de forskellige urmagerevinduer og guld forretninger. Så tror jeg heller ikke på at salget stiger.
For dem der ved hvad de vil have, ved også på forhånd hvor det kan handles til en bedre pris.
Kjeldsen
Og på grund af den voksende risiko for røverri er der hellere ikke så mange ure udstillet i butikkerne mere... Var forbi Knud P i Århus i torsdags og kunne kun spotte 1 Rolex i deres vindue.
Det er jo ikke lige det der får folk til lommerne.
En klog købmand sagde til mig en dag i hans butik. Vare sælger vare.
Jeg andede ikke hvad manden mente. Han forklarede at hvis hans oste køler var halvtom så solgt han ingenting, men hvis den derimod var proppet til randen på alle hylder, så solgt han langt over det dobbelte.
Så hvis det ikke er muligt at se og lade sig friste i de forskellige urmagerevinduer og guld forretninger. Så tror jeg heller ikke på at salget stiger.
For dem der ved hvad de vil have, ved også på forhånd hvor det kan handles til en bedre pris.
Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)