07-09-2011, 07:09 AM
Isbjørn: lad din galde gå ud over andre; jeg har jo netop taget konsekvensen og selv betalt mig fra en garanti"reparation".
I øvrigt havde jeg ikke målt håndleddet nøjagtigt nok, så jeg betalte skam også for at få taget et par led af lænken hos en DK-urmager.
Købte et russisk skibsur for kort tid siden, men hos en autoriseret tysk forhandler, som har udstedt garanti. I påkommende tilfælde ville jeg dog også betale min vanligt brugte urmager for en reparation i stedet for at bakse med at pakke et stort og tungt ur ned og poste til det sydlige Tyskland.
Hvorfor tror du i øvrigt, at "alle" køber billige ure i udlandet uden forhandlergaranti og bagefter mener sig dækket af en international garanti?
Det var måske en idé at undlade en så voldsom generalisering?
I øvrigt havde jeg ikke målt håndleddet nøjagtigt nok, så jeg betalte skam også for at få taget et par led af lænken hos en DK-urmager.
Købte et russisk skibsur for kort tid siden, men hos en autoriseret tysk forhandler, som har udstedt garanti. I påkommende tilfælde ville jeg dog også betale min vanligt brugte urmager for en reparation i stedet for at bakse med at pakke et stort og tungt ur ned og poste til det sydlige Tyskland.
Hvorfor tror du i øvrigt, at "alle" køber billige ure i udlandet uden forhandlergaranti og bagefter mener sig dækket af en international garanti?
Det var måske en idé at undlade en så voldsom generalisering?
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)