21-08-2011, 08:00 PM
Kim T Skrev:En sidebemærkning.De er i allerhøjeste grad interessante. Du har ejet flere af mine drømmeure, så input fra dig er meget velkommen
JEG tror at et Panerai eller lign. måske nok er vejen at gå for dig.
Jeg ved godt at du har kørt i ring om Rolex i længere tid, men jeg må også indrømme, at jeg TROR (baseret på tidligere indlæg) uden at kende dig, at du skal have lidt størrelse på urene, før du er tilfreds![]()
Og så kommer du til at fortryde et Rolex, med mindre det er et SDDS.
Igen, det er kun mine tanker........som ikke nødvendigvis er særlig interesante.........men alligevel...........
Mht. Rolex så er jeg den seneste uge kommet til den konklusion, at de kun er Deep Sea, der fungerer for mig. Hvis det partout skal være Rolex, så må jeg lære at leve med højden (hvilket jeg er overbevist om, at jeg nok skal, da det kun er et spørgsmål og tilvænning --- uret er vel ikke højere end PO Chrono og flere PAMs?)
Faurschou Skrev:50'er kassen er efter min vurdering bedre end den alm. kasse.Jeg har kun set ét PAM IRL; den nævnte 328 – og dermed en 1950’er kasse. Den var super, super lækker IMO. Jeg har intet imod bling, men i forhold til PAMs vil jeg nok prioritere følgende parametre; sandwichskive, in house-værk, dato (uden kyklopøje), min. 44 mm og måske lænke (kan ikke helt forstå den store interesse for remme, som det tyder på, alle PAM-ejere har). Prisen på lænken er lidt peberet, hvis den skal købes alene, ikke?
Jeg synes at 50'er kassen ser mere harmonisk ud end den alm. kasse pga. måden den er slebet. Desuden synes jeg bedre om det børstede look frem for det polerede, da sidstnævnte kan give et lidt uheldigt indtryk. ''Uheldigt indtryk'' skal forstås som alt for meget ''bling factor''.
Bemærk venligst, at jeg har haft begge kasser i hånden. Min PAM 233 har 50'er kasse, mens et medlem i min fitness klub har et PAM 1 fra 1997 (eller 1998) som beater til træningen.
Kim T Skrev:p.s. har du overvejet et JLCJLC har aldrig sagt mig noget, men hvis jeg engang ser et IRL, kan det være, at jeg ændrer holdning. Det er jo sket før (både frem og tilbage![]()
Jeg tror at det Master Compressor Extreme World Chronograph som Kenneth har til salg herinde (vintageure.dk) kunne være noget for dig.
Hold da op hvor jeg blander migdu må bare sige hvis jeg skal stoppe
Kom endelig med flere gode forslag, for beslutningen er ikke truffet, før handlen er foregået.
Kim T Skrev:Det bliver spændende at se hvad den gode sociolog ender ud medDet synes jeg også
Jeg har mailet lidt med en andre forumbroder, og herefter er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal prøve et ur eller et par ure mere, inden jeg køber en DS (der gerne skulle være en ’keeper for life’, selvom dette begreb skambruges herinde

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)