17-01-2013, 12:08 AM
Vil også godt pointere at jeg intet har imod personen Rodney, og har også været til et par urtræf med ham med positivt udfald. Jeg er bare uenig i holdningerne, og lige som han har lov at ytre sig, har vi andre også lov til at modsætte os. Der hvor jeg mener hans holdninger kan blive lidt skelsættende er, at han i sin formulering får det til at lyde som om det han skriver er fakta, og ikke blot hans udokumenterede meninger. Han skriver aldrig "Jeg tror..." eller "jeg syntes...", men konsekvent i fakta-sprog som "...som de rigtige ur-samlere ved..." og "...som det kan læses i de seriøse ur-magasiner/bøger", hvor den uvidende læser let kan føle det der skrives er baseret på veldokumenterede fakta. Det virker derfor meget overbevisende i sit udtryk. Det er god retorik, hvis man ønsker at virke overbevisende, men farligt hvis læseren ikke æder alt råt. Når man som læser så efterlyser dokumentation for disse udmeldinger, viser det sig ofte, at være udokumenterbare personlige holdninger, der ligger til grund. Nok derfor han tit er kommet på kant med mange af de mere erfarne forummedlemmer, der kan skelne snot fra skæg (læs: holdninger fra fakta)
/Mads
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)