02-08-2011, 02:12 PM
Takker for jeres svar. Jeg kan se, at tre fjerdele mener, at uret passer perfekt, hvilket nok også var det svar, jeg forventede at få
Rart med jeres input. Konen har også givet sit besyv med; hun mener, at det umiddelbart ser lidt småt ud til mig, men hun er også vant til at se mig med et PO (eller ’monster’). Jeg selv er dog stadig i syv sind, da der er tale om en stor økonomisk udskrivning for mit vedkommende, og jeg gerne vil være ’helt’ sikker (eller så sikker, som jeg var, da jeg købte mit PO), da uret skal markere en særlig begivenhed, og dermed forventes at være et ur, som jeg om mange år vil overlevere til en af mine sønner.
Det skal påpeges, at jeg naturligvis fokuserer på urets kvaliteter, ikonstatus og ikke mindst æstetik, hvilket er årsagen til, at jeg finder interesse for det, men uret skal selvfølgelig vurderes i 'kontekst'. Eksempelvis synes jeg, at 14060 er et af de flotteste ure, men det fungerer desværre slet ikke på min arm, mener jeg (og faktisk tre urmagere, som jeg har besøgt for at prøve uret),
@116520: Sara fra Klarlund fortalte, at Rolex kommer med et 43 mm-ur --- jeg er ret sikker på, at hun refererede til explorer, men jeg ikke 100… Desværre finder jeg ikke denne model specielt attraktiv. Personligt så jeg gerne, at Rolex ”upsizede” flere af deres ure, men det kommer vel ikke bag på nogen denne tråd taget i betragtning
@HG: Et godt forslag
Jeg prøvede faktisk en SDDS (igen igen), da jeg var i Klarlund. Prisen på denne og Daytona’en er nogenlunde den samme, så dette har ikke nogen udslagsgivende betydning, men imens jeg er usikker på, om Daytona’en er for lille, så har jeg modsatte ’bekymring’ om SDDS, da denne virker utrolig høj (og lænken desuden lidt klein i forhold til urkassen IMO). Endelig minder SDDS langt mere om mit PO – som jeg planlægger at beholde – end Daytona’en.
@Sløjdlæreren: Der er ikke rigtig nogen ”problematik”, jeg er blot interesseret i at høre, hvad I urkyndige her på urforum.dk mener. Jeg ønsker input fra så mange ’vinkler’ som muligt. Hermed også sagt, at jeg ikke nødvindigvis har udset mig et Daytona, men blot at jeg har den i kikkerten pt.
At den er bling-bling ser jeg faktisk som et plus, men jeg er også ”sådan et menneske”, som har iPhone (og iPads for den sags skyld
) Umiddelbart er gensalgsværdien ikke et issue, men det kan det jo godt blive i fremtiden, så dette perspektiv er ikke helt ligegyldigt.
Det skal påpeges, at jeg naturligvis fokuserer på urets kvaliteter, ikonstatus og ikke mindst æstetik, hvilket er årsagen til, at jeg finder interesse for det, men uret skal selvfølgelig vurderes i 'kontekst'. Eksempelvis synes jeg, at 14060 er et af de flotteste ure, men det fungerer desværre slet ikke på min arm, mener jeg (og faktisk tre urmagere, som jeg har besøgt for at prøve uret),
@116520: Sara fra Klarlund fortalte, at Rolex kommer med et 43 mm-ur --- jeg er ret sikker på, at hun refererede til explorer, men jeg ikke 100… Desværre finder jeg ikke denne model specielt attraktiv. Personligt så jeg gerne, at Rolex ”upsizede” flere af deres ure, men det kommer vel ikke bag på nogen denne tråd taget i betragtning
@HG: Et godt forslag
@Sløjdlæreren: Der er ikke rigtig nogen ”problematik”, jeg er blot interesseret i at høre, hvad I urkyndige her på urforum.dk mener. Jeg ønsker input fra så mange ’vinkler’ som muligt. Hermed også sagt, at jeg ikke nødvindigvis har udset mig et Daytona, men blot at jeg har den i kikkerten pt.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)