10-07-2011, 10:56 PM
Uden at have læst op på de to modeller (så ret mig endelig hvis jeg tager fejl
), vil jeg tro, at PAM´en drives af et håndoptrukket Unitas 6497 værk, som er forbedret og finisheret af Panerai. Et godt, gennemprøvet og robust værk, som er let at servicere. Det er ikke den horologiske landevinding, og ej heller den største skønhed, men værket og uret har historie og charme, så det tæller på plus siden, ligesom Panerai laver en god og flot forarbejdning af værket
Der er ikke mange ure, som "rører mig" som en Pammie
IWC´en drives af et forbedret og finisheret ETA 7750 værk. IWC gør det rigtig godt med disse værker, så i min bog vinder uret nok på værk-kontoen ifht Panerai (sorry, vi er jo i Panerai forum
). Prismæssigt vil du dog tabe rigtig mange penge på IWC´en, i fald du vil sælge den videre på et tidspunkt. Jeg undres ofte over, at nylignende brugte IWC´er ofte ses til salg i lange perioder, også selv om de er prissat til omkring det halve af nyprisen - dén skæbne fortjener de bestemt ikke
Kvaliteten på et IWC er ikke til at tage fejl af
Jeg ville afklare, hvilket af de to ure, der har mest "feel" for dig
Og så ville jeg også overveje, om jeg skulle købe nylignende brugt, og lade en anden tage den første store afksrivning på et af urene ...
Endelig, så kunne det måske også være en idé at prøve urene på armen for at se, hvilket af de to modeller, som står dig bedst. Panerai´en føles nok noget større end IWC´en, og det kunne måske gøre en forskel for dig 
Med dit budget kunne du også overveje at købe et af de Panerai ure, som ikke længere er i produktion, og gå efter en efterspurgt model, som stadig er til at købe for penge ?
IWC´en drives af et forbedret og finisheret ETA 7750 værk. IWC gør det rigtig godt med disse værker, så i min bog vinder uret nok på værk-kontoen ifht Panerai (sorry, vi er jo i Panerai forum
Jeg ville afklare, hvilket af de to ure, der har mest "feel" for dig
Med dit budget kunne du også overveje at købe et af de Panerai ure, som ikke længere er i produktion, og gå efter en efterspurgt model, som stadig er til at købe for penge ?
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)