24-06-2011, 10:15 AM
Mads Gjødesen Skrev:Tillykke med uret. Godt valgGiver Jacob ret i at 5513 er super fedt. Mener nu ikke den er upopulær, men der er blot mange af den, der gør at priserne stadig er til at komme i nærheden af. Samme tilfælde med 1675. Skulle jeg pege på ét vintage Rolex, der skulle bruges dagligt og til at komme i nærheden af økonomisk, ville jeg pege på 5513
![]()
/Mads
Som det fremgår af mit tidligere indlæg er jeg enig - 5513 er det sikre valg - og giver sin ejer og bærer en skøn oplevelse af super design, historie, kvalitet og funktionalitet. Men overset er den bestemt ikke.
Skulle man pege på noget der er overset må det blive Rolex oyster datejust. Den har faktisk stort set samme kvaliteter som 5513 og kan købes for 10 K under denne. Jeg vil næsten sige at det er endnu mere allround ur for pengene. Der er intet det ikke passer til - selv smooking ville man kunne forsvare at bruge det til..... selvom jeg godt ved at man ikke bruger ur til smooking.
Dette smukke ur er fra 1982 - og som det vil være nogen bekendt, det ur jeg fik i sølvbryllupsgave i 2007. Et skattet ur, som jeg kun lige tog på idag for at fotografere. Nu skifter jeg tilbage til subben.

vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)