13-01-2013, 06:13 PM
Jeg kender absolut godt det med tålmodigheden kan drille en smule... og et ur eller to er da helt sikkert blevet solgt et par kilo for billigt fordi der var noget andet som fristede
Men glæden ved det nye opvejer da hurtig, det trodsalt lille tab man risikerer hvis tålmodigheden mangler!
Men det med, at låne penge til forbrugsgoder forstår eller kommer jeg virkelig aldrig til, at forstå! Det er imo dybt godnat... det er vel ikke liv eller død om man får uret (eller anden forbrugsgode) lige nu!? Hvis man virkelig vil have noget, om det så er et nyt fjernsyn, ur eller et stykke møbel må man da klemme ballerne sammen i et stykke tid (og tro mig! Jeg har spist rigtig meget havregryn i min studietid for, at få råd til det jeg gerne vil have (at jeg så også har smag for "kvalitet" gør det jo ikke lettere...
) Jeg er 25 og studerer så jeg kender alt til prioritering da S.U'en er lækker (og høj) men man har ikke ubegrænsede midler til de ting man gerne vil have
Så hårdt arbejde og evnen til, at kunne spare lidt indimellem har da helt sikkert givet mig muligheden for, at købe ure eller ting som man normalt ikke forbinder med "studielivet"!
Jeg oplever da også, at glæden ved nyt køb kan være større hvis man har gået og kigget og opsparet i en given tid og så endelig kan købe det man har for øje
Just my 2 cents
Men det med, at låne penge til forbrugsgoder forstår eller kommer jeg virkelig aldrig til, at forstå! Det er imo dybt godnat... det er vel ikke liv eller død om man får uret (eller anden forbrugsgode) lige nu!? Hvis man virkelig vil have noget, om det så er et nyt fjernsyn, ur eller et stykke møbel må man da klemme ballerne sammen i et stykke tid (og tro mig! Jeg har spist rigtig meget havregryn i min studietid for, at få råd til det jeg gerne vil have (at jeg så også har smag for "kvalitet" gør det jo ikke lettere...
Jeg oplever da også, at glæden ved nyt køb kan være større hvis man har gået og kigget og opsparet i en given tid og så endelig kan købe det man har for øje
Just my 2 cents
Simon Hedegaard

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)