Golay skibskronometer - Ej super imponeret over servicen!
TDN Skrev:Ja det må vi se. Jeg har henvist en kollega med et fint arvet stemmegaffelur til Krognos. Krognos skulle være skulle god til disse stemmegaffelure. Kollega'en har henvendt sig pr. mail, men han har aldrig fået svar på mails og trods jeg har sagt god for Krognos (baseret på anbefalinger herinde fra), og sagt de skal ringe i stedet, mener de ikke at det kan kaldes en seriøs forretning når man ikke besvarer kundehenvendelser (kollega'en er edb-mand) på mail.

Mvh.
Thomas
Jeg fik lynhurtigt svar fra Jørgen. Efter 20 min eller sådan, men der var jeg på vej i seng så jeg udskød opfølgningen i tråden til nu.
Men enig, man skal ikke have en mail hvis man ikke har intentioner om at svare på den, ellers virker det useriøst og man bliver meget hurtigt i tvivl om om de ellers kan holde hvad de lover.

hannover_dk Skrev:Stadigt lidt gæt hvad der er sket - men jeg påstår ikke at det er godt -. bare gættet med sekundviseren lyder fjollet - der må være mere?'
Som sagt, fik svar fra Jørgen i går. Lader dog ikke til at han har lyst til at kommentere herinde (klart, hvis man i forvejen synes der kommer for mange mails). Men jeg var velkommen til at kigge forbi og se om den skive han har er bedre end den, der nu er på.
Vedr. sekundviseren, så var den blevet væk for ham, ledte højt og lavt, og han måtte så tage den fra hans egen Golay Marine og sætte på - da jeg afleverede det i sin tid kunne jeg forstå på ham at han godt kendte det, da han selv havde et.

Så foreløblig ligger landet dér. Jeg vil inden for de nærmeste uger (har ferie om nogle uger) nok kigge forbi el. ringe og så ser vi hvad vi finder ud af. Jeg foreslog ham et par løsningsforslag (i fald den skive han har er pænere samt passer og er ens), men dem svarede han nu ikke på. Så lad os lige se tiden an til jeg får kigget forbi og se hvad det ender med- I hvert fald er jeg ikke vild meget for at efterlade uret hos ham. Allerhelst vil jeg jo have den bedre skive med (vi antager den er bedre den han har), men som minimum må det ordnes mens jeg venter (jeg venter gerne et par timer i butikken). Eftersom sekundviseren jo åbenbart stammer fra hans egen må man også gå ud fra han har en hvis interesse i at få den retur (og mig i at få den originale på igen, selvom jeg godt kan leve med den i et opbevaringrør (som jeg dog lige skal have fundet et passende af)).

For kan se på nettet at den sekundviser der er kommet på ligner sekundviseren på modeller fremstillet nogle år senere end min. Min er også uden batterimåler, hvilket de senere jeg har haft set på nettet har haft. Ikke at en batterimåler jo er nogen voldsom teknisk ændring, men det siger jo noget om hvor tidlig en udgave det åbenbart er jeg har fået fat - og er også det laveste serienummer jeg har set.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Beskeder i denne tråd
Re: Golay skibskronometer - af hannover_dk - 26-03-2011, 07:39 PM
Re: Golay skibskronometer - af Kim T - 26-03-2011, 07:48 PM
Så' der billeder! - af McAllan - 26-03-2011, 08:18 PM
Re: Golay skibskronometer - Ej super imponeret over servicen! - af McAllan - 13-06-2011, 11:04 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)