12-06-2011, 11:14 PM
hannover_dk Skrev:Øv og møj, og sig til Jørgen han må kigge ind og kommentere. Der er jo ikke meget at kommentere når det drejser sig om evt. ridser (som vi jo ikke kan se men ikke har nogen grund til ikke at tro på) og hvorfor sekundviseren er skifter er jo rent gæt, men den lyder mere som om der måtte være en forklaring - den gamle har haft en fejl i fatningen eller hvad ved jeg, for at finde en ny - næsten tilsvarende, eller lave en - må jo være langt mere vanskeligt end at sætte den gamle på hvis den virkede i fatning og alt?"Nå, der er en fejl ved sekundviseren, så jeg bestiller en ny og lægger den gamle til at rasle rundt nede i elektronikken..."(!)
Nej, det lyder ikke specielt proft vel? Havde det været forklaringen havde det været langt mere professionelt at give mig den gamle med retur. Vil sige den gamle viser (eller rettere den, der ligner den gamle viser på en prik) ser helt perfekt ud så har svært ved at tro der er fejl ved den. Der skal meget til at en svagt konisk konstruktion pludseligt ikke passer sammen efter adskildelse og i fald ville jeg forvente synlig defekt.
Jeg tror umiddelbart mere på Bent540's forklaring.
hannover_dk Skrev:Med andre ord, - det lyder langt fra godt, og er andet gang vi hører skidt om Krognos her - og så hjælper det jo ikke så meget, at vi er ganske mange tilfredse - så Jørgen begynder at skylde en forklaring.Måske andre ikke er så perfektionistiske som mig og måske end ikke opdager fine ridser og svag fedtfinger på skiven
Nogen der ved om Krognos har en email-adresse? Så skal jeg da gerne lige sende en mail og dirigere ham ind på denne tråd...
hannover_dk Skrev:På negativ siden klart.Jeg ville nu hellere have han ikke havde haft fingrene i det, men det er jo lidt svært at lave om på nu. I hvert fald er det sidste gang han har haft fat i ét af mine ure.
Ridser - svært at bedømme her, og mystisk - ny sekundviser - næsten umulilgt at tro det er gjort uden grund faktisk.
På positiv siden - det virker - men det er jo også et minimumskrav
vh
Ja, det nu virker er jo absolut minimum og jo faktisk derfor det blev indleveret. Som jeg skrev, så er det også det eneste positive der er at sige om forløbet.
kristofferJ's analogi er vist meget sigende. Evt. kunne han have skrevet at man fandt den gamle dør i perfekt stand i bagagerummet.
Edit:
Havde ikke kigget grundigt nok på hans hjemmeside
Edit edit:
Mail sendt til Jørgen. Så får vi se om han svarer og/eller dukker op i denne tråd. I hvert fald har jeg sendt link til ham.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)