09-06-2011, 07:54 PM
Inden du læser nedenstående, skal det retfærdigvis nævnes, at jeg er kæmpe Seikoholiker, og derfor totalt ude af stand til at være "objektiv", når det gælder Sumoen
Der er altid lidt at spare på et brugt ur, men på den anden side, kan det også være super fedt, at være den første, som tager et ur i brug
En Sumo på lænke kan købes hjem fra Japan for 4000 DKK inkl. told og moms betalt. Skal uret sælges igen, og er det i flot stand, kan du holde ca. 2500-2800 DKK hjemme. Uret er meget lidt servicekrævende, kan let justeres og din Seiko AD kan hjælpe dig med pakninger m.m., når dén tid kommer
En Seiko Sumo er, efter min dybt subjektive vurdering, det ur, som af alle, giver den bedste værdi for pengene - hvis både værk og kassefinish skal indtænkes. Det burde ganske enkelt ikke være muligt at fremstille et inhouse ur i dén kvalitet, som Seiko leverer med Sumo´en - så enkelt kan det siges
True inhouse fra ende til anden, 50 timers gangreserve, god præcision direkte ud af æsken, hack and wind, super smuk kassefinish, fantastisk lume, 120 kliks lynette med den helt rette lyd og feel samt en god helhedsfornemmelse når uret bæres
Der er både blevet plads til blanke flader og børstede flader, svungne horn og "skarpe" kanter - godt klaret i denne priskategori

Der er altid lidt at spare på et brugt ur, men på den anden side, kan det også være super fedt, at være den første, som tager et ur i brug
En Seiko Sumo er, efter min dybt subjektive vurdering, det ur, som af alle, giver den bedste værdi for pengene - hvis både værk og kassefinish skal indtænkes. Det burde ganske enkelt ikke være muligt at fremstille et inhouse ur i dén kvalitet, som Seiko leverer med Sumo´en - så enkelt kan det siges
Der er både blevet plads til blanke flader og børstede flader, svungne horn og "skarpe" kanter - godt klaret i denne priskategori

De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)