Breitling vintage-ur
#2
Citat:Urkassen og spændet er i 18 kt rødguld,

Jeg vil tro, at kassen er guldbelagt eller forgyldt, da man kan se ved hornene, at guldet (belægning) er væk og der kommer oprindelige materiale frem.
Dvs. din kasse er sikkert forgyldt. Har ikke set endnu en kasse i guld og så bagkassen i stål. Det plejer, at være forgyldning med stål bagkasse eller helguld, dvs. både kasse og bagkasse i guld (som ikke slides op).

Du kan sikkert få en urmager til at åbne bagkassen eller du kan selv gøre det med forsigtigt at sætte et lommekniv eller kasseåbner modsat kronen (ved kl. 9) plejer at være et hak, som man sætter bladet i, og dreje den langsomt, således den åbnes.
Så kan du se, hvilket værk ligger der i.
Jeg ved ikke, om Breitling havde in-house værker, men hvis du sætter nogle billeder, kan nogne sikkert hjælpe med, at identificere hvilket værk ligger der i.

Jeg har set nogle Breitling dress ure på flere svenske auktionssider og mit gæt vil være ikke mere end ca. 3.000 kr., da man kan få kronografer fra 4-5.000 og opad og det er primært kronografer Breitling er blevet populær på.

Men det er vel lige meget, hvis du er tilfreds med uret og kan godt lide, at gå med det Icon_cool
Svar


Beskeder i denne tråd
Breitling vintage-ur - af Stefan Garvig - 05-06-2011, 08:53 PM
Re: Breitling vintage-ur - af dwndler - 05-06-2011, 09:07 PM
Re: Breitling vintage-ur - af hannover_dk - 05-06-2011, 09:33 PM
Re: Breitling vintage-ur - af Andersped - 26-02-2014, 06:43 PM
Re: Breitling vintage-ur - af TDN - 26-02-2014, 07:31 PM
Re: Breitling vintage-ur - af jokumq - 26-02-2014, 07:46 PM
Re: Breitling vintage-ur - af Andersped - 26-02-2014, 08:02 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)