Hvor mange ure bruger du om ugen?
#1
Jeg har ofte argumenteret for at man mindst må eje 5-10 ure for at være dækket bare nogenlunde ordentlig ind til forskellige situationer. Tøjstil, aktivitet mv.

Lad mig illustrere hvad jeg mener ved bare at tage en helt almindelig uge.

Mandag morgen. Jeg skal på arbejde på Nordeas hovedkontor i Høje Tåstrup. Tøjet er mørke bukser, skjorte og en mørk jakke. Jeg bruger sort bælte og sorte sko. Det må være et ur som er rart at have på hele dagen og som har en sort mat rem – og da resten er kolde farver, bliver det også et ur i stål. Det kunne være dette:
İmage
Ved 18 tiden er jeg hjemme – og mandag gider jeg ofte ikke meget mere….. så det bliver bare aftensmad, fjernsyn og gåtur med hundene. Samme ur hele dagen og aftenen.
Tirsdag er hjemmearbejdsdag. Så er tøjet typisk jeans og skjorte / trøje. Det kunne jo sagtens være samme ur som dagen før, da det sorte bælte også bruges i jeans, men omvendt tror jeg der kommer kondisko på senere, når jeg skal en smut til byen eller ud med hundene. Det mere afslappede tøj matcher også mere et Seamaster, synes jeg. Så dette ur kommer på:
İmage
Tirsdag aften er der møde i den lokale jagtforening. Jeg kunne godt beholde det samme tøj på og samme ur, men jeg skifter skjorten og bæltet til noget brunternet bommuldsskjorte og et brunt bælte – og bliver skoene naturligvis også brune lædersko…. Uret bliver stadig Seamaster, men dette:
İmage
Onsdag går turen til Stockholm…. Og det var hurtigt ud af døren kl 05.00 om morgenen. Mørke bukser, lys skjorte, mørk jakke sorte sko og bælte…… og det ur som altid passer:
İmage
Hjemme sent, så gik den dag.
Torsdag – kontoret i Tåstrup, og vi får fint besøg, så det kommer lige et slips til det sædvanlige mørke tøj, bukser osv. Slipset vælges med mørke blå striber, men også en enkelt guld stribe… og så må uret jo matche:

İmage
Det blev en lang dag med middag ude og ellers hjem i seng.
Fredag – hjemmearbejdsdag – herligt – weekenden lokker. Der er dog lige et par ”life møder” som skal klares med skjorte og jakke (jeg kan godt lide at signalere en vis formalitet selvom der arbejdes hjemme, når det altså kan ses på skærmen). Det var jo fint med guldur i går, så nu lokker noget lidt mere ”spændende” og som sagt week-enden nærmer sig. Et speedmaster er en fornøjelse sådan en dag:

İmage

Nå – hen over middag bliver jeg lidt træt af det ”for store” ur og den lidt stive rem…. Og nu er det jo næsten weekend. Jakken er hængt på plads og uret skiftes til:

İmage
Og bæltet er stadig sort og jeg har sutsko på, men det er bare det ur jeg har købt for nylig og som jeg må nyde nu – og så passer det jo fint til at vi skal have vintage rødvin til aftens maden.
Lørdag står på have arbejde…………….
İmage
Hen på eftermiddagen og efter et bad……. Nydes en specialitet som bare er en fornøjelse at se på og at eje (men ikke specielt behagelig at bære):

İmage

Søndag morgen bukkejagt…..
İmage
Søndag eftermiddag skal vi på besøg hos venner. Det bliver lyse sandfarvede bukser, brunt bælte, lys skjorte og lys brun skindjakke og lyse lædersko – og så elsker jeg at bruge det ur i samlingen som er helt enkelt det smukkeste:
İmage

Det nænner jeg ikke at tage af så det bliver på armen resten af dagen.
Det var den ur-uge….. men så tænkt på alle de andre med andre aktiviteter, invitationer og alle de ure man kan nyde at bruge.
Man kunne have brugt samme ur hele ugen og måske også samme sko (med undtagelse af til bukkejegten) men det er da sjovere at skifte lidt!

Vh Baun
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvor mange ure bruger du om ugen? - af baun - 02-06-2011, 12:55 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af Tukjær - 02-06-2011, 01:17 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af DJmon - 02-06-2011, 08:51 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af Tukjær - 02-06-2011, 09:22 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af baun - 02-06-2011, 11:17 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af olof - 03-06-2011, 11:46 AM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af baun - 03-06-2011, 06:45 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af baun - 04-06-2011, 12:08 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af Leche - 04-06-2011, 02:52 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af Geodoc - 04-06-2011, 04:16 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af baun - 04-06-2011, 04:20 PM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af DJmon - 05-06-2011, 08:39 AM
Re: Hvor mange ure bruger du om ugen? - af baun - 09-06-2011, 11:47 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)