Ny bruger Spørgsmål om Seamaster og kvarts v mekanisk
Jeg vil for en gangs skyld gå i den anden grøft, og anbefale dig et quartz. Jeg foretrækker selv mekaniske ure - netop pga. fascinationen af det mekaniske - men omvendt skal man jo også tage hensyn til hvor, hvornår, og hvordan uret skal bæres.

Med de ting/kriterier/ønsker, du nævner vil både quartz og mekanisk tjene dig godt. Men for mig lyder det som om, at quartz umiddelbart vil tjene dig bedst, da du her vil have et ur, som du ikke behøver at stille/trække op når du skal bære det, og som altid bare går - helt præcist (pånær datoen, som taber en dag på 30 dages måneder).

Herudover vil det ubetinget også være billigere, både i indkøb, og i længden, da det blot skal have et nyt batteri hver 4. år (+ nye pakninger hver 8 år)... en lille udskrivning. Et mekanisk ur, vil kræve et service ca. hver 5-7 år, som koster i omegnen af ca. 3.000.-

For de 5-10K (+/-) du sparer på en quartz-version (+ 2.500.- pr. 6 år), kan du jo oprette en børneopsparing, og så - i stedet for at arve dit gamle ur - lade din søn købe sig et nyt ur, når du er blevet 70. Der burde stå en del til den tid Icon_e_wink

Jeg har i øvrigt selv udvidet samlingen med et Omega Seamaster Aqua Terra Quartz for nyligt - så dit valg får mine bedste anbefalinger Icon_e_smile
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ny bruger Spørgsmål om Seamaster og kvarts v mekanisk - af Claus_K - 31-05-2011, 03:59 PM
Re: Ny bruger Spørgsmål om Seamaster og kvarts v mekanisk - af Mr. Korsbek! - 01-06-2011, 11:04 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)