Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål
Velkommen til forum, Kenn Icon_e_wink

Watch windere kan jeg ikke hjælpe dig med. Prøv at anvende søgefunktionen øverst i højre side - mange andre har spurgt til watch windere, og såvidt jeg lige husker, er der lidt anbefalinger af disse i forskellige tråde.

Det er meget let at skifte rem/lænke på dine ure. Tag f.eks. en tandstikker, og tryk den ind i hullet på siden af dit ur. Du er nu inde og trykke på den remstift, som holder lænke/rem på plads. Remstiften kan give sig som en fjeder, og når den er trykket helt ind, så kan du list remmen/lænken af i denne side. Derefter gør du det samme i den anden side, og så er remmen/lænken afmonteret Icon_e_smile

Du tager herefter din remstift ud, og sætter den i den nye rem. Så tykker du den ene remstift ned i hullet, og tager derefter din tandstikker (eller andet værktøj, som ikke kan ridse kassen), og presser den anden side af remstiften ind, og lirker den ned i hullet. Når den sidder som den skal, vil du høre remstiften klikke ud i hullet. Træk lige let i remmen efter montering, så du sikrer dig at alt sidder som det skal Icon_e_wink

En gammel Seikoholiker som jeg, kan ikke lade være med lige at give et par kommentarer med til din tråd - bær over med mig Icon_e_wink

De urværker, som du er inde på, hedder 7S26/7S36. Det er Seiko´s entry level automatic værker, som ikke har hack and wind funktion. De kræver meget lidt service og vil tjene dig godt i mange år fremover.

Så er der modellerne, som du kalder "Monster", og det kan jeg jo ikke lade gå helt ubemærket hen Icon_redface De to modeller, som du har købt, kaldes "Neo Monster" eller "Monster Light". De er bygget til at minde lidt om de oprindelige Monster ure (SKX779/SKX781). Disse oprindelige modeller er dykkerure. Alle Seikos dykkerure har følgende kendetegn:

Fast bagkasse
Skruekrone
En-vejse drejelig lynette med lumeperle
Min. 200m vandtæt (150m for vintage)
Lysende visere og indeksmarkeringer

Neo Monster/Monster light urene ligner dykkerure, men er det ikke. Med lidt held i sprøjten vil du kunne lande Seikos Monster ure i samme prisslag for det, som du har givet for Neo og Light urene Icon_e_wink Og så kan vi da ikke have en tråd uden et billede Icon_razz

İmage

Hvis du har en spirende Seikoholiker i maven, vil jeg tillade mig at linke til denne tråd. Dybt subjektive meningstilkendegivelser, men måske der alligevel er noget, som du kan bruge i tråden Icon_e_wink Icon_e_smile

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko</a><!-- l -->
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af kennls - 24-05-2011, 02:12 PM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Joepete_phpbb3_import15783 - 24-05-2011, 03:15 PM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Kim T - 24-05-2011, 07:40 PM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Kim T - 24-05-2011, 07:51 PM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Kim T - 24-05-2011, 08:05 PM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Loft - 25-05-2011, 10:20 AM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Tukjær - 25-05-2011, 02:40 PM
Re: Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål - af Loft - 25-05-2011, 09:10 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)