Hvad er perlen lavet af?
Når ikke andre svarer - så vover jeg et meget kvalificeret gæt. Tritium eller luminova afhængig af tidspunkt den er fremstillet (sikkert ca 1-2 % svarende til indholdet i visere og markeringer i forhold til lim/bindemidler og andet) samt bindemiddel - kunststof - i en halvgennemsigtigt form der kan formes som en perle

Du kan udemærket lave en perle selv, ved at anvende tritium pasta og trille en kugle - den vil lyse fint og være rund og ret blank, men det er ikke sundt at røre stadset (tritium i alle fald) og proffesionelle anvender givet en matrice.
Du kan også presse tritium masse (eller luminova) som let kan købes - ned i et hul i en krans - og du kan sågar blande plastmaling i det indtil du har den farve du ønsker - og stadigt bevare lyset (tritium eller luminova i sig selv er i forvejen utrolig lille del i forhold til bindemiddel osv.), men du får ikke perlens bue/perleform med. Det er OK til gamle vintage kranse hvor man vil ha genskabt farven i "hullet" så den matcher visere osv. Det har jeg gjort på 3 ure og vist resultat herinde - men OK det er ikke en perle men udfyldning af hul - sådan som det så også var originalt på de pågældende ure

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvad er perlen lavet af? - af hannover_dk - 20-04-2011, 12:02 AM
Re: Hvad er perlen lavet af? - af hannover_dk - 24-04-2011, 08:43 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)