07-04-2011, 11:39 AM
Mads Gjødesen Skrev:Der er mange former for innovation inden for urverden og alt er selvfølgelig velkommen. Nogen satser på at få vandtætheden forbedret eller bruge nye eksotiske materialer, mens andre satser på at skabe nye komplikationer. Det ville blive nogle kedelige messer og nyhedsblogs, hvis alle blot satsede på at lave ure med tid/dato i klassisk design. Så det kan godt være vi ryster på hovedet af 90 % af disse nye kreationer, men en gang i mellem rammer de noget som så skaber trenden fremad.Helt enig, og jeg tror som heller ikke Torben Geodoc er uenig. Mange komplikationer er til bare for at vise man kan - og det gælder jo til en vis grad også finish og ultratynde værker og sågar kronografer, som de færreste benytter funktionen af.
At de fleste af os så ikke har den økonomiske evne til at eje disse komplicerede ure er en anden snakJeg ville ikke sælge hele samlingen for at få et ur tourbillon, men det er da klart økonomien der er festbremsen.
/Mads
Samtidigt skal der bare være hyldest til alle de som udvikler og bruger kræfter på disse ikke livsnødvendige funktioner som vi så kan vælge fra og/eller til, alt efter personlige preferencer - og pengepung. Min er også festbremse på en række af de områder, ellers lover jeg, at et lommeur fra 1925 med kronograf og minut repeater lå og smilte til mig.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)