Hvad betyder 3-minutters markeringerne.
#9
gerne http://www.timezone.com/library/archives/archives0005 men det ændrer ikke ved at jeg - i alle fald ud fra alt det jeg har kunnet snappe op + omegas eget svar som jo klart var til telefon - , vil påstå at det - selv for tidsstudier- er helt fjollet med sekunder i % af en time. Det kan alle da regne om hvis det var det de havde behov for. Tidsstudier foregår med tachymeter skala.

Jeg kan ikke tage patent på at det er telefontid - men sige det er den almindeligt anerkendte forklaring og bekræftet mange steder.
Mener du, at folk der laver tidsstudier, skulle ha glæde af at vide, hvor mange % af en time 3, 6 og 9 sekunder er - selv når handlingen kunne tage 2,8 sekunder osv?

Jeg kan lige vise mit køkkenur fra sommerhuset, som er fra Københavns telefonselskab fra den tid - et ur som startedes af centraldamerne, og gav signal for hver 3 sek der gik - så de kunne bryde ind og spørge om man ville forsætte samtalen (som nu kostede næste hak9 (Deraf Bjørns bemærkning til sangen hvor omkvædet er det indbrud - And the opperator said - do you want another 3 minutes more)
Uret jeg viser har ialt 9 minutter og giver signal for hvert tre. Man trækker det op og starter på håndtaget
İmage
İmage

Der findes sikkert nogen der har anvendt kronoerne anderledes, men at det skulle hjælpe tidsstudier at vide at 3 sek er lig med 5% af en time, kan jeg ikke lige se - tidsstudier har de tachymeterskalaen til (har faktisk selv brugt) - Der man man måle en maskines eller et menneskes antal operationer i timen ved bare at måle f-.eks 1 minuts gang - men det er en længere forklaring som kan googles.
Jeg har det også ofte svært med "meninger på borgen" og afprøver gerne, men denne er en jeg ikke har kunnet skyde igennem.
(der har også været mange teorier om sejlads (sejlads har intet der har med 3-6-og 9 min at gøre - matchrace o.l. er andre tider der bruges) og meget andet.))
Det er heller ikke specielt militær tilknyttet med de 3 6 og 9 sek
Her et lille citat om tachymeter som bruges til måling af produktion (og hastighed - men jeg har gjort produktion fed)

Citat:A tachymeter is also used as the name of a logarithmic scale sometimes inscribed around the rim of an analog watch. It can be used to compute speed based on travel time. To use it for this purpose, start the chronograph at a mile marker. At the next mile marker, the point on the scale adjacent to the second hand indicates the speed (in miles per hour) of travel between the two. A standard tachymeter will only determine speeds greater than 60 miles per hour using this method; slower speeds can be measured by decreasing the unit of measurement (to half-miles or kilometers, for example).

The speed of an object is defined by the equation
speed= distance/time

The tachymeter scale computes the function
Tachymeter dial= 3600/Elapsed time

The function performed by a tachymeter is independent of unit of distance (i.e. is not specific to miles or kilometers). A tachymeter can be used to measure speed in knots per hour or meters per hour, or [u]to measure an industrial production process in units per hour. A tachymeter is simply a means of converting elapsed time in seconds per X to X per hour.

The scale is generally only accurate for elapsed times over approximately 7 seconds
[/u
]

fra http://answers.yahoo.com/question/index?...6052225435
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Hvad betyder 3-minutters markeringerne. - af hannover_dk - 01-04-2011, 10:24 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)