1954 1. generations Valjoux 72 AOPA Navitimer . . . . ! !
Ikke for at rippe op i gamle tråde, men der er altså nogle af de "slagsmål" vi har haft herinde som ender ud med at man bliver væsentlig klogere - og det blev jeg i denne tråd:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=7830&hilit=navitimer" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=7830&hilit=navitimer</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du ikke orker at læse hele tråden, så har jeg lige citeret den del som brændte sig ind i mit billede af "en rigtig Navitimer" - og hvorefter jeg slet ikke kunne tænke mig en nyere:

Kurt Brøndum Skrev:Baun.: Tro mod det overordnede design. Breitling af i dag ejer ikke retten til designet, de købte navnet Navitimer tilbage i de sene 70’ere da Breitling lukkede, men retten til designet blev solgt til Ollech & Wajs (se billede). Derfor hutler de sig nu igennem og prøver at score noget profit (hvilket tilsyneladende virker fint) på det moderlige ophav til deres eksistens.
Hvis ovenstående var blevet udført med et Omega ur så ville det med din passion for Omega ure, være overordentligt interessant at høre din mening om det.

Kan man – overtage dele af et verdensberømt dødsbo for hvem passionen for, samt produktionen af, ure - er gået i arv, et firma der har skrevet horologi historie, og så bare videreføre det på den måde Breitling af i dag har gjort det, og med god ret forvente at et ur man har købt retten til navnet til (Navitimer) forbliver en klassiker efter at man har givet det et seriøst ”makeover” hvorefter det eneste uret har til fælles med det originale er materialet det er lavet af ?

Værd at bemærke er også at der skulle gå 13 år fra Ernst Schneiders overtagelse af Breitling i 1979 til produktionen af Navitimeren igen blev genoptaget i 1992. Det drejede sig efter min bedste overbevisning kun om en ting, at slå plat same lave profit på et legendarisk ur ……!!!!!!

Tiden har vist at de originale Navitimere er blevet samler objekter i særklasse, de stiger hele tiden i værdi / pris, da jeg startede med at interessere mig for dem for 7 år siden kunne en sort AOPA Navitimer købes for omkring $ 2.000,- (de dyreste jeg har solgt har jeg fået kr. 60.000,- for), tiden under de nye ejere har vist det modsatte, hvis man i dag køber et Breitling Navitimer er det forventeligt at salgsværdien falder med op til 50% af købsprisen lige så snart man har lukket låsen på remmen om håndleddet, og derefter går det ellers bare dernedad, er det efter jeres bedste overbevisning et af de begreber man bruger når man skal sætte en klassiker i bås ? ? ?

Go' weekend til jer alle, Kurt

İmage

Nu håber jeg ikke jeg skaffer Krut B. problemer på halsen, for det fortjener han ikke, men stor respekt for viden og passion.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: 1954 1. generations Valjoux 72 AOPA Navitimer . . . . ! ! - af baun - 10-03-2011, 10:15 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)