Min bedstefars ur
Du kan fint sætte læderrem på. det kan alle urmagere gøre på stedet og gratis hvis du køber remmen der. Der kan også købes remme på nettet, men når det er en enkelt, så gør det nemt for dig selv og gå i en butik.

Uret er skal spændende nok. Buren er en gammel fabrik fra Schweiz - fra 1870'erne ca. I tredverne og frem, producerede de en lang række egne værker, og det må vel siges at det kulminerede med deres mikro roter i 1957 - et patent som siden blev udliciteret til flere andre (Universal Geneve, bulova og IWC lige ud fra hukommelse men tag det med lidt forbehold) og brugt i samarbejde med Breitling, Heuer-Leonidas og Dubois Depraz, da de i konkurrence med, og næsten samtidigt med, Seiko og Zenith, kom med en automat kronograf (model bygget i deres fald) kaliber 11
Hammilton overtog kort efter Buren og havde det frem til det gik i likvidation da kvartsurene væltede ur verdenen i 1972

Jeg tror vel dit er manuelt optræk, ellers ville der nok ha stået noget med auto - jeg mener deres hed intramatic eller noget i den stil. Kronen er godt nok ikke så stor, så det kunne være en automat, men jeg tvivler når det ikke står på skiven. I så fald står det bagpå, og du ser jo også om det går i gang når du ryster en god del.

Glasset kan skiftes for nogle få 100 kr - og du kan også prøve at pudse det. Tandpasta eller lette slibemidler, ex glaskeramik rens til komfurer, men i princip, alle lette pudsemidler, 3-4 minutter rundt og rundt med en finger, og så tørre pænt af, også med våd/fugtig klud, medens du holder det med kronen ned så der ikke løber vand ind der.

Du må ned og se efter en god rem - den der fleximatic der sidder på er ikke pæn og heller ikke rar

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Min bedstefars ur - af Zniper69 - 06-03-2011, 05:14 PM
Re: Min bedstefars ur - af olof - 06-03-2011, 06:36 PM
Re: Min bedstefars ur - af Zniper69 - 06-03-2011, 07:48 PM
Re: Min bedstefars ur - af hannover_dk - 06-03-2011, 08:00 PM
Re: Min bedstefars ur - af hannover_dk - 06-03-2011, 08:04 PM
Re: Min bedstefars ur - af Zniper69 - 06-03-2011, 08:33 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)