Hjælp til første Rolex.
bjorn_e58 Skrev:Du kan roligt købe et brugt submariner i god stand på f.eks. den allerede nævnte site eller hos Bjarne Vork på [url]"http://www.mywatch.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mywatch.dk[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;. Hvis du køber et brugt af en seriøs brugtforhandler (tjek good guys forum), så kan du også være nogenlunde sikker på, at du ikke mister mange penge, hvis det senere skal sælges igen.

Der er masser af små detalje forskelle på de forskellige modeller; men de eneste ting du som første gangs køber reelt behøver at interessere dig for er ikke så meget:

- Skal det være "vintage" altså med plexiglas eller nyere med det meget mere ridsefaste safirglas?

- Skal det være med eller uden dato?

- Skal det være med de ældre "Tritium" skiver, som mange synes det skal og som derfor nok er lidt dyrere, eller med en moderne skive. De moderne "lades op" med lys, så de kan aflæses hele natten, Tritium skiverne lyser af sig selv, men lysstyrken aftager med årene.

- Skal det være den helt nye model?

Mit umiddelbare forslag, såfremt du ikke er til vintage, er at købe et som er op til omkring 10 år gammelt, så har du ur til resten af livet.

/Bjørn.

Tak Bjørn.
Jeg er helt klart mest til safirglasset, om det er tritium eller ej er af mindre betydning og er stadig lidt i tvivl med hensyn til dato - det skal nok ses på først..
Jeg har ikke tænkt mig, at det skal være den helt nye model så det med at købe et som er op til omkring 10 år gammelt er nok en meget god ide.

Udover det så er jeg kommet på et par spørgsmål mere;

-Hvad betyder det reelt for mig om jeg køber et ur med eller uden papirer og certifikater? Kan forestille mig at det vil være relevant hvis man skal sælge igen måske?

-En helt anden ting, som jeg kom til at tænke på er om jeg skal forsikre uret gennem mit forsikringsselskab eller om min alm. inbo-forsikring dækker hvis man skulle være så uheldig at blive bestjålet?
Svar

Beskeder i denne tråd
Hjælp til første Rolex. - af jneble - 14-02-2011, 11:40 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af HenrikSMøller - 15-02-2011, 09:53 AM
Re: Hjælp til første Rolex. - af barker - 15-02-2011, 10:45 AM
Re: Hjælp til første Rolex. - af jneble - 15-02-2011, 01:29 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af bjorn_e58 - 16-02-2011, 03:00 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af jneble - 16-02-2011, 09:32 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af bjorn_e58 - 17-02-2011, 11:34 AM
Re: Hjælp til første Rolex. - af jneble - 18-02-2011, 05:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)