Hjælp til første Rolex.
Goddag ur-tosser!

Jeg er helt ny på dette forum - til dels også i ur-verdenen generelt så håber min uvidenhed kan tilgives!
Jeg har altid "bare" gået med billige ure men nu er jeg de sidste par måneder blevet mere og mere forelsket i det smukke Rolex Submariner, og nu synes jeg efterhånden det er på tide at gøre noget ved det. Her melder der sig en masse spørgsmål som jeg har brug for hjælp til at komme til bunds i. Prøver at dele det lidt op så det ikke bliver helt uoverskueligt:

- For det første skal det lige siges, at jeg regner med at købe et brugt ur - hvor gammelt det er betyder ikke så meget bare det er pænt og velholdt.
Jeg kan se på nettet at der findes flere modeller af Submariner og så vidt jeg har forstået er det diverse "facelifts", som er kommet gennem tiden - er det rigtigt?
Jeg synes det er meget svært at danne sig et overblik over modellerne - her tænker jeg generelt på de forskelligheder der må være både på udseende og funktioner, og selvfølgelig også pris.
Dette har jeg forsøgt at google mig frem til, men jeg kan ikke finde et overskueligt website. Findes der et, eller evt. noget litteratur man kan erhverve sig?

- Derudover er jeg meget åben for råd, guides eller lignende i forhold til hvad man skal være opmærksom på når man køber et brugt ur.
Hvilke steder købes/sælges brugte Rolex-ure (jeg bor selv i Århus)?
Hvordan sikrer man sig, at det er et ægte ur man køber? Og hvor er det muligt at prøve uret på eget håndled så man ved om det rent faktisk passer en?

- Sidst men ikke mindst vil jeg høre om det kan betale sig at lede i udlandet. Jeg har selv gjort store besparelser på mange andre ting ved at købe dem i england, og da jeg skal til London indenfor de næste par måneder ville det jo være rart, at vide hvor man evt. skulle lede?

Det blev til en halv-lang post, håber det går!
På forhånd tak - Mv h.
jneble
Svar

Beskeder i denne tråd
Hjælp til første Rolex. - af jneble - 14-02-2011, 11:40 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af HenrikSMøller - 15-02-2011, 09:53 AM
Re: Hjælp til første Rolex. - af barker - 15-02-2011, 10:45 AM
Re: Hjælp til første Rolex. - af jneble - 15-02-2011, 01:29 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af bjorn_e58 - 16-02-2011, 03:00 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af jneble - 16-02-2011, 09:32 PM
Re: Hjælp til første Rolex. - af bjorn_e58 - 17-02-2011, 11:34 AM
Re: Hjælp til første Rolex. - af jneble - 18-02-2011, 05:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)